netwerkprinter onbereikbaar na inloggen op bedrijfsnetwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbea

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2011
Berichten
1
Sinds enkele maanden gebruik ik probleemloos een thuis netwerkprinter, onafhankelijk van de vraag of ik (via Remote Connect) had ingelogd op mijn bedrijfsnetwerk. Zowel de computer als de printer zijn bedraad aan een router gekoppeld.

Recent heeft Ziggo iets veranderd waardoor het IP adres waarop ik de printer tot nu toe (static) benaderde (192.168.1.254) buiten bereik is. Na overleg met de Brother helpdesk heb ik de printer nu static IP-adres 10.0.0.1 gegeven. Het IP-adres van mijn laptop is 10.0.0.3. Zo kan ik de printer gebruiken, tot zover geen probleem.

Echter, zodra ik inlog op mijn bedrijfsnetwerk kan ik printer niet meer bereiken. IP config geeft dan IP 10.0.0.3 bij "Ethernet adapter local area connection" en 10.157.22.211 bij "PPP adapter Remote Connect". De helpdesk medewerker ziet geen mogelijkheid om ingelogd op het bedrijfsnetwerk de netwerkprinter te benaderen. Dit is voor mij een ernstig probleem aangezien ik de printer juist voor zakelijk gebruik heb aangeschaft. Wat het moeilijk te accepteren maakt, is dat ik voorheen maandenlang zonder problemen heb kunnen printen, wel of niet ingelogd op het bedrijfsnetwerk.

Wie of wie weet een oplossing voor dit mysterieuze probleem?

Alvast hartelijk dank!
 
De ip adressen van zowel je laptop als je printer zijn geen zaken die Ziggo regeld maar dat is de router tussen je kabel modem en je thuisnetwerk.

Het feit dat je je printer niet meer kan benaderen zal te maken hebben met het feit dat de vpn verbinding naar je werk een route voor al het 10.x.x.x verkeer de vpn tunnel naar de zaak instuurt en aan de andere kant van de tunnel zal 10.0.0.3 niet te vinden zijn.

Het werkte voorheen wel omdat het 192.168.x.x verkeer niet de tunnel ingestuurt werd maar op jou lokale netwerk werd gezocht.

Mogelijke oplossing: duik je router in en zorg ervoor dat de IP Adressen die die router uitdeelt weer in de 192 reeks vallen.

Let wel, als dat werkt heeft jou werk een security breach welke ik niet zou kunnen verantwoorden bij mij op het werk :) aangezien er een "onveilig" netwerk aan het "veilige"lan gekoppeld zou zijn zonder een goede firewall oplossing.
Dit kan dus ook een oorzaak zijn. Dat ze op je werk dus de beleidsregels voor de tunnel eindelijk goed op orde heeft waardoor jou constructie niet meer werkt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan