Mp3 en FLAC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,
Wat bekend is: mp3 is gecomprimeerd, dus er wordt veel uit het zuivere geluid gehaald.
Wat ook bekend is: FLAC bestanden zijn niet gecomprimeerd, en alles zit er in dus ook beter voor je gehoor.
Mijn vraag..
Als je mp3 converteerd naar .FLAC, wordt het geluidsbestand dan optimaal?
Ik ben bang dat het antwoord nee is, want ik zou niet weten hoe een programma iets wat slecht is kan opvullen uit het niets.
Maar misschien is dat wel zo.. wie heeft hier ervaring mee?
 
het antwoord is nee idd. De muziek data die wordt weggelaten wordt ook echt weggelaten en niet in een heel klein deel van het MP3 bestand gestopt om later weer tevoorschijn te toveren... helaas.

Maar misschien heb je speciale mp3'tjes, er zijn programma's die dat wel kunnen. Google op 'MP3 to FLAC' en je vindt van alles.
 
Heel simpel: Geluid dat weggehaald is (tijdens comprimering etc.) krijg je niet meer terug, dus ook niet door een MP3 te converteren naar FLAC of APE.

Tijs.
 
aah oke XD Bedankt.
Nja ik wou proberen om al mijn albums naar flac te converteren, maar zo te zien heeft het geen verschil.
Dus ik bespaar zo veel tijd en schijfruimte :)
Bedankt!
 
Wat ook bekend is: FLAC bestanden zijn niet gecomprimeerd, en alles zit er in dus ook beter voor je gehoor.

FLAC is net als MP3 een compressiealgorithme voor geluid. Ze comprimeren dus beiden. Het verschil tussen MP3 en FLAC is dat FLAC geluid lossless (zonder verlies) comprimeert en MP3 lossy (met verlies).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan