Logo voor website transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

siem62

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Berichten
8
hoi,

Ik heb een logo gemaakt voor mijn website, die ik ga maken met de gratis webbuilder van watsnel.nl

Dit logo wil ik graag transparant hebben, ik heb al veel geprobeerd, maar niet goed genoeg, gif van gemaakt, png van gemaakt, via coral paintshop pro.
Het logo ziet er transparant uit, maar op de website kleurt deze zwart.

Wie kan mij helpen?

gr.
Simone
 
Ik heb zoiets gemaakt met Adobe Photoshop pro.
Dan kun je met layers werken, en wijzigen zoveel je wilt.
Transparant is geen probleem, maar dan wordt de achtergrond kleur ook zichtbaar.

Wat wil je bereiken? Heb je een voorbeeld?
 
http://pedicure-simone.nl/

Dit is een voorbeeld, de witte achtergrond moet dus eigenlijk dezelfde kleur worden van de website.

dit is nog niet de echte layout, dus er staat nog niks op de juiste en goede plek.

bedankt voor je reactie,

Simone
 
je kan als je photoshop hebt daar gewoon de achtergrond layers weg halen en dan slicen en dan opslaan als png, dan is de achtergrond weg.
 
DE afbeelding is nu heel korrelig en de kleuren verlopen heel erg.
Begin in Adobe Photoshop CS5 nog eens opnieuw, en doe logo, en letters elk in een afzonderlijke layer.
 
Mocht je er niet uitkomen post je Logo dan gewoon even op mijn Photoshop Topic (Link in mijn Handtekening)
dan kan ik wel even de achtergrond transparant maken zodat hij automatisch de kleur van de website aanneemt.
 
Dit is echt super vreemd.
Meestal had hij het gewoon moeten doen.
Stemt de site wel toe dat als een plaatje transparant wordt hij automatisch de achtergrond kleur waarneemt ?
 
Ik ben al een stukje op weg. Probeer eens? (bijlage)


header-2.png
 
ja dit staat bij hun FAQ

Transparantie
Het is mogelijk om een plaatje zonder achtergrond af te beelden. De afbeelding dient dan als *.png te worden opgeslagen. Het voordeel hiervan is dat bijvoorbeeld een logo overvloeit met de achtergrond van de pagina.


en dit ook

•Banner / logo; indien u een eigen banner/logo upload, dient u rekening te houden met de grootte van de afbeelding en de verhoudingen. In de meeste gevallen is de maximale grootte voor een banner: 1024x350 px. en 320x320 px. voor een logo.
Om de exacte grootte te achterhalen van een banner, klikt u op PREVIEW (rechtsonder in Sitebuilder). Uw site opent in een nieuw venster. Plaats uw muis op het plaatje (banner) en klik rechter muisklik. Selecteer nu ‘properties’. Bij ‘image dimensions’ verschijnt de grootte van de banner.

Niet alle templates ondersteunen het gebruik van een eigen banner, de buttons ‘Browse’ en ‘Upload’ zijn grijs en kunnen niet aangeklikt worden.

Het formaat van uw afbeelding dient opgeslagen te worden in: *.gif/ *.jpg/ *.jpeg/ *.png/ *.bmp.



Voor mij is dit de eerste keer, en het is echt heel lastig.

groet.
Simone
 
Je hebt daar dus een groot zwart vlak, en het logo is met zwarte letters. Logisch dat het niet gaat werken.
Je zult de achtergrond van je site een kleurtje moeten geven op de plaats waar je logo staat.
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben bijna allemaal een gekleurde achtergrond, welk desing ik ook kies, de achtergrond van het logo blijft zwart of wit.
 
Hier de versie geheel zonder achtergrond.
Dus zwarte en paarse letters, en achtergrond is transparant.

header-3.png
 
Hoi,
Ligt het misschien gewoon aan de sitebuilder, hij blijft zwart, heb hem net aangepast. en ik geloof echt dat je de achtergrond transparant heb.

misschien moet ik de achtergrond van het logo dezelfde kleur geven als de achtergrond van de website?

bedankt
Simone
 
Het logo is orrigineel zo spikkelig.
Zo heb ik de eerste gedownload van de site.
Ik heb hier Adobe CS5 voor gebruikt, en dan zie je heel erg de wazig verlopende randen.
Zijn die eenmaal zo (jpeg) dan blijven diezo.

Daarom had ik in het begin al het advies om Adbe Photoshop CS5 te gebruiken en een vector afbeelding te maken.
Dan blijft ie strak.
Dus: geheel opnieuw beginnen met je logo.

De achtergrond van ej afbeelding juist NIET dezelfde kleur geven als je website.
Daarom maak je juist transparant.

In deze bijlage staat het orrigineel, zoals ik de eerste keer gedoiwnlaod heb.

header.PNG
 
Laatst bewerkt:
oke, ik ga opnieuw beginnen met het logo in adobe, en zal verschillende lagen maken, voor logo en letters.

Dus 3 lagen in totaal, 1ste laag moet dan transparant zijn, 2de laag logo, 3 laag letter?

Bedankt voor jullie moeite, hou jullie nog wel op de hoogte.

groetjes
Simone
 
Zoiets ja.
|Heb je dan een keer logo apart nodig van de paarse letters, dan vink je 1 of meerdere lagen uit, opslaan-als en je bent klaar.
Vergroten / verkleinen kan veel makkelijker per laag of in zijn geheel.
Zonder dat de boel korrelig wordt.

Ik heb dat ook gedaan met mijn logo (zoals in mijn handtekening) op een visitekaartje.
In de handtekening en op mijn website moet ik het logo nog vervangen door de nieuwe versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan