LAN naar WAN poort veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

B0ries

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Berichten
89
Ik heb een sitecom WL-174 v1 ADSL 2+ router/modem, met draadloze functie. Nu heb ik hier geen ADSL meer, maar kabelinternet. Ik wilde graag achter het modem van de kabel de sitecom als router gebruiken, maar daarvoor moet ik een LAN poort als een WAN poort configureren, aangezien de huidige WAN-poort die is voor ADSL. Het configureren is echter niet erg eenvoudig, kan iemand me uitleggen hoe dat moet?

Ja ik kan ook een router kopen met een voorafingestelde WAN-poort, maar ben benieuwd of het ook niet gewoon zo kan, hoef ik geen nieuwe router te kopen.
 
Volgens mij kun je de instellingen terug vinden op de site van de router zelf.
 
Eerlijk gezeg: ik zou er niet aan beginnen.
Als het al lukt, is het een heel gehannes.
Waarschijnlijk moet je met een z.g. crosslink-kabel werken.
En je moet in elk geval DHCP uitschakelen, lijkt me.
En dat heeft weer gevolgen voor het instellen van IP-nummers. Want dat wordt dan niet meer automatisch gedaan, maar moet je handmatig doen ....

Kortom: een heel gedoe.
Tip: bewaar je Sitecom voor het geval je nog weer eens overstapt naar ADSL.

.... en koop een goede router.
Die zijn tegenwoordig niet meer zo duur, zeker niet als je op de 'aanbiedingen' let.
Bij Dixons in je woonplaats overigens niet op dit moment. Ja, een Sitecom, maar ..... té duur.
Bij Computerland deze Linksys
Overigens dezelfde ook bij Paradigit en daarnaast de E1000 uit de nieuwe serie.
Verschil is dat de 'oude' een 120N is en de nieuwe een 300N. Dat werkt natuurlijk alleen als ook je netwerkkaarten van het type N zijn.
Maar G (die je nu hebt) worden ook gewoon ondersteund en je hebt dan wél alvast een router die ook voorbereid is als je een nieuwe laptop aanschaft of netwerkkaart in je pc zet.

Wat is je provider overigens?
 
Laatst bewerkt:
Hm... Ziggo ;) En wat is een 'goede' router? Een waar je veel in kunt stellen, (dat is deze namelijk ook)?
 
adsl modems + router
niet als router gaan gebruiken (heb het ook geprobeerd is niet mogelijk behalve met custom firmware)

koop een aparte router (zonder ingebouwde modem)
en gebruik je huidige router als hub/draadloos acces point in bridge mode :)
dan stuurt hij alle data door naar de router zelf...

heb die fout ook gemaakt en zodoende nu 3 draadloze acces points in huis :rolleyes:

*edit wil je een goede router met lekkere verwerkingssnelheid
ga voor deze wel aan de dure kant maar dan heb je ook wat :)
 
Laatst bewerkt:
Hm.. bedankt voor het antwoord! Ik ga denk ik wel een nieuwe router kopen met een wan-poort. Al had ik het wel leuk gevonden om een van de lan poorten te veranderen in een wan poort ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan