afbeeldingen in vector omzetten voor Prezi

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhg900

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Berichten
60
Hallo,

Ik werk veel met het programma Prezi. Bevalt erg goed. Prezi heeft de voorkeur voor vectorafbeeldingen. Ik zoek een programma (liefst gratis) dat jpeg, bmp of png afbeeldingen omzet naar vectorafbeeldingen.

Bij voorkeur een programma dat niet te zwaar is en het converteren naar een vectorafbeelding niet al te veel handelingen betreft.;)

Alvast bedankt voor de info, groet!
 
Vectorafbeeldingen zijn een dusdanig anders formaat, dat omzetten naar een vector niet 'zomaar' kan. Een vectorafbeelding is niks anders dan een soort bestandje met allerlei formules en punten die alles vastzetten in je afbeelding en een jpeg/bmp gaat met pixels. Een vector afbeelding kun je daarom onbeperkt inzoomen (heb je vast wel eens gezien met een flash filmpje of pdfje, dit zijn vaak vectors) en een pixel afbeelding absoluut niet.

Je kunt met een goed grafisch programma je afbeelding proberen te 'tracen', maar vaak krijg je zonder expertise geen mooi resultaat. Ik gebruik hiervoor bijvoorbeeld Adobe Illustrator, maar dit is niet een goedkoop programma.

Groet,
Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan