Altijd corrupte downloads via router, geen probleem bij directe aansluiting op modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

arneflipse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Berichten
1
Beste,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

Ik heb een kabelinternet verbinding via Caiway met een standaard Webstar modem. Voor het draadloze internet, en één aansluiting via de netwerkkabel (CAT5 UTP) gebruik ik een NetGear WGR 614 v7.

Sinds enkele weken lukt het niet meer om via de Router bestanden te downloaden. Tenminste, het downloaden lukt wel, maar eigenlijk alles boven de 1 mb resulteert in een 'file corrupt' melding zodra de download voltooid is en ik het bestand probeer te openen. Eerder al met de Caiway helpdesk aan de lijn gehangen en daarmee ontdekt dat wanneer de pc direct op de modem aangesloten wordt het dowloaden wél goed werkt. Volgens de Caiway helpdesk treedt er dus 'package loss' op in de router. Dat is leuk, maar hoe los ik dat op? Of is het een hardware probleem en moet ik simpelweg een nieuwe router aanschaffen?

Samengevat, via de Router:
- Downloaden van bestanden lukt niet (tenzij via bit torrent)
- Windows update werkt niet
- Dit geldt zowel voor aansluiting via de CAT5 UTP als via Wireless
- Het probleem doet zich voor op twee verschillende pc's met Windows 7 (beiden 64bit), een laptop met Windows XP (32bit) en op een HTC met google andriod die ook gebruik maakt van Wireless

Direct via de modem:
- Alles werkt prima

Alvast bedankt voor het advies en met vriendelijke groet
 
Hoi,
welkom op Helpmij.nl
heb je al eens een firmware-upgrade (klik op downloads) geprobeerd ?
Anders een "koude reset" proberen (terug naar fabrieksinstellingen). Direct links naast de antenne zit een resetbutton klik (pagina 7/28) hier kun je het zelf zien, tevens volledige handleiding.
Maar de router is idd gedateerd, dus een nieuwe kopen voorzien van de de N-standaard (uitleg) zou geen slecht idee zijn.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan