Mappen delen tussen Windows 7 & XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander28

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
13
Beste helpers,

Ik heb een nieuwe computer met windows 7 hierop. Buiten deze twee computers om heb ik een laptop met vista en een computer met xp.

Ik wil een verbinding tussen de windows 7 en de xp computer maken zodat ik mappen kan zien en de printer kan delen. Ik ben wel handig met computers maar ik krijg maar geen verbinding tussen de xp computer en die van windows 7.:mad::evil: Heb heel internet afgezocht en alle dingen geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar
Windows 7=draadloos
vista=draadloos
xp=via internetkabel & printer staat op deze pc aangesloten.

Heb bij de win 7 het draadloos netwerk opgezocht en deze toegevoegd en die heeft nu draadloos internet net als de vista laptop. De xp computer heeft wel verbinding met de laptop, hier kan ik alles tussen delen en de printer heb ik hier ook in gedeelt. 2 richting verkeer is mogelijk. Maar op de xp computer zie ik de win 7 pc niet in het netwerk, ook andersom niet. Dus er is iets bij de win 7 pc dat niet goed staat/functioneerd. Staat op delen, zonder beveiliging, heb al machtigingen gegeven aan iedereen.
Wie kan mij helpen!?

Bij voorbaat dank.:)
 
Dankje rik, maar dit had ik uiteraard al gedaan. Normaal gesproken hoor je bij alle drie de windows te zien welke computers in het netwerk zitten. Hij ziet de windows 7 computer dus niet. Zodra ik bij 'deze computer' of een ander venster in de adresbalk de \\+ computernaam invul dan vind hij de computer! Dus ze zijn wel met elkaar in verbinding, alleen kan ik ze dus niet zien. Alleen als ik naar de computer zoek door het adres in te vullen voorbeeld: \\Lagerburg
Iemand verder ideeen hoe ik de computers zichtbaar kan krijgen, zodat ik alle computers in het netwerk zie en alleen dubbel hoef te klikken op de gewenste computer.
 
Ik wil een verbinding tussen de windows 7 en de xp computer maken zodat ik mappen kan zien en de printer kan delen. Ik ben wel handig met computers maar ik krijg maar geen verbinding tussen de xp computer en die van windows 7.:mad::evil: Heb heel internet afgezocht en alle dingen geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar
Windows 7=draadloos
vista=draadloos
xp=via internetkabel & printer staat op deze pc aangesloten.

Er van uitgaande dat je voor de 3 pc's de werkgroep het zelfde hebt gemaakt, en ook het basis netwerkadres (bij voorbeeld: 192.168.1.1 voor de modem-router en de rest krijgt dan een ip adres uitgedeeld in het bereik van bv 192.168.1.2 t/m 192.168.1.200)!
Het komt wel eens voor dat het bekabeld netwerk op bv 192.168.1.x zit en het draadloos netwerk op iets anders als bv 192.168.135.x, dan zien beide netwerken elkaar ook niet.

Maar je hebt dat in 1 en het zelfde subnet voor alle pc's. De Modem/router deelt via dhcp (op yes) de ip adressen uit.
En op alle pc's heb je de firewall open gezet voor alle adressen in het gedeelde IP bereik. Toch?
Dus als dat allemaal ok geregeld is dan...

Dan blijft inderdaad alleen W7 nog over, die moet iets lossere instellingen hebben voordat hij met WXP kan praten.
Heb je de volgende instellingen al aangepast:

Netwerkcentrum -> Geavanceerde instellngen voor delen:
Dit toont op je scherm
Deelopties voor verschillende netwerkprofielen wijzigen
(blablabla...:))
Thuis of werk ----------------------------<deze uitvouwen!>

Daar moet aan staan:
Netwerkdetectie inschakelen
Bestands- en printerdeling inschakelen
Openbare mappen delen < bovenste optie aan!>
Mediastreaming-----
Verbindingen voor het delen van bestanden
Delen van bestanden inschakelen voor apparanten die 40-bits of 56-bitsversleuteling gebruiken
(Deze optie moest ik wijzigen voordat W7 goed met WXP wilde praten, XP ondersteunt geen 128-bit versleuteling!)

Met wachtwoord beveiligd delen ---- (uitschakelen)

Verbinding met een thuisgroep ---- (onderste optie, niet door windows laten beheren!)


Openbaar -------------------------------------- <uitvouwen>

zou de zelfde opties moeten hebben.



Succes! :thumb:
 
Dankje voor het uitgebreidde antwoord Solaris.
Weet alleen niet of ik het volgende gedaan heb "Verbinding met een thuisgroep ---- (onderste optie, niet door windows laten beheren!)". Dit moet ik nakijken(maar kan vrijdag pas weer achter de desbetreffende computer). Dan laat ik het weten. Verder heb ik alles gedaan zoals bovengenoemd. Hij kan nu wel verbinden uiteindelijk, alleen geeft hij de w7 computer niet weer in het netwerk. Printen kan nu wel(nadat ik via \\lagerburg) het adres ingetikt had. Maar hij hoort de computers gewoon te weergeven in het netwerk en dat doe thij nog niet.

Gr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan