Opgenomen Muziek naar PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
420
Hoi!

Ik zal het eerst maar even zeggen. Ik heb geen idee of ik mijn vraag op de juiste plek plaats.

Maar i.i.g.:
Ik heb sinds kort een Yamaha NP-V60 Keyboard waarmee je ook muziek kunt opnemen en dan op het keyboard opslaan. Het keyboard kun je ook aansluiten op je pc via USB.
Er was wel bijgeleverde software, maar hiermee kon je niet zulke opnames op je PC zetten.

Nou was mijn vraag:
Is er software waarmee je dus wel de opnames van het keyboard op je PC kunt zetten?

Alvast Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ikzelf heb een PSR-700. Je kunt je liedjes niet als mp3 opslaan (denk ik) maar wel als midi! ;) Ik doe dit via Finale (wel een prijzig programma)!! :(

Je selecteert dan je midi-in en midi-out van je keyboard en klikt dan op opnemen.
Je noten verschijnen dan op je computer (je kunt dit ook afdrukken als bladmuziek)! Ben je klaar, ga je naar bestand en klik je op ''Export to midi''. Je kunt dit bestand dan afspelen op je computer via WMP of VLC en je hoort wat je hebt gespeeld! :p
Veel suc6!!

Als er nog vragen zijn, ask it me!! :d
Groetjes Jasper
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel, Vanuit je keyboard de audio uitgang(koptelefoon) gebruiken op de line in van je geluidskaart.
Opnemen kan met het gratis audacity.

Ik zelf bezit een Tyros waar ik live opnames kan opslaan op de ingebouwde HD(wav) die ik wel via de pc kan uitlezen. Maar liever gebruik ik de eerste optie(vanwege de opslagruimte die Wav opslokt.
 
Beste,

Van die Line-in wist ik ook wel. Line-in heeft alleen altijd een mindere geluidskwaliteit..
Vandaar dat ik meer naar zoiets zocht als waar Jaspertjeh het over had.

[edit]
@Jaspertjeh: Finale... Ik zal erover denken. Heb je iets van een link naar de website van dit programma?
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Volgens de handleiding kan je idd geen intern opgenomen songs overhalen naar de pc.
Je zal dit dan altijd via midi of via de line out moeten doen.
Midi programma's en notaties zijn freeware volop te krijgen.
Quartz Audiomaster is een hele mooie freeware voorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan