AVI-bestand niet leesbaar op multimediaschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

mono

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Berichten
85
Hoi,

Ik heb volgend probleem waar ik niet meteen een oplossing voor vind.

Ik maak met IJoysoft DVD Ripper Ultimate (de "full-version") een AVI-bestand.
Er zijn vele mogelijkheden om als uitgangsbestand te kiezen. Ik probeer general video of divx en xvid. Echter, het ontstane bestand speelt WEL af op mijn laptop (Windows Media Player) maar NIET op TV (gekoppeld aan de multimediaschijf). Deze schijf ondersteund AVI, want er staan al tal van files op die wel leesbaar zijn.

Is er een bepaalde keuze waar ik in IJoySoft moet rekening mee houden? Of zie ik iets anders over het hoofd? Vooral vreemd dat de film wel op laptop afspeelt en niet op de multimediaschijf. De vorige AVI-bestanden maakte ik met Fair Use Wizard, die zijn wel leesbaar. Normaal zou elk programma toch dezelfde AVI moeten opleveren?

Ik schakelde over op IJoysoft omdat dit sneller is dan Fair Use Wizard.

Alvast bedankt voor elke hulp
 
De vraag is welke Multimediaspeler is het precies?
Avi en DivX zijn er in vele soorten (codecs), dus de kans is groot dat je Mediaspeler jou gekozen type dus net niet kent ;)
 
hmm,

avi is slechts een container, deze houd de video en audio bij elkaar
dan zit er in een avi meestal mp3 geluid -maar iets anders kan ook-
en dan gaat het om de video dit is meestal divx of xvid

nou kennen zowel divx als xvid steeds weer nieuwe varianten, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn een nieuwere versie divx of xvid dan de media speler aan kan.

haal de bestande eens door gspot heen en kijk wat de verschillen zijn.
 
tip !!! converteer het naar DVD formaat (VOB) en dan heb je hetzelfde als ook op originele filmdvds staat. Zou een mediaplayer zonder moeite af moeten spelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan