Kan niet verbinden naar mijn netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha Slayer

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2008
Berichten
53
Hallo,

Ik heb een probleem om mijn computer op het draadloos netwerk te krijgen. Als ik probeer te connecten naar het netwerk, vraagt hij mij om de sleutel in te vullen, dan zegt ie soms gelijk: Kan niet verbinden met het netwerk. Soms vraagt hij mij voor de 2e keer de sleutel in te vullen waarnaar hij later zegt dat hij onjuist is.

Nog een opvallend iets is dat als ik bij de pc kijk naar het netwerk, dan herkend mijn pc het netwerk als een netwerk met wep beveiliging. Terwijl in mijn netwerk het is ingesteld als wpa. (Wat ik zeer vreemd vind.) Ik heb al geprobeerd om mijn router als wep in te stellen, tevergeefs.

Heeft iemand een idee, hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Alvast bedankt!

jelle
 
Sinds wanneer heb je dat probleem? Nieuwe router? Nieuwe PC? Virus gehad en opnieuw geïnstalleerd? Welk OS trouwens?
 
Toevallig windows XP?
Eventueel Servicepack 2 of servicepack 3 installeren.
Volgens mij heb je pas vanaf SP2 ondersteuning voor WPA, Daarbij kun je kijken naar de wpa instellingen op je computer ( tkip/AES).
Dit doe je bij "Draadloze netwerken beheren"
Je krijgt dan volgend scherm te zien:
XP_utility_1.jpg


Je klikt het betreffende draadloze netwerk aan en kiest voor Eigenschappen.
wpa.gif

Ik geloof dat XP hem op AES zet en dat je deze moet wijzigen naar TKIP. ( kan ook andersom zijn)
 
Laatst bewerkt:
minal zei:
Sinds wanneer heb je dat probleem? Nieuwe router? Nieuwe PC? Virus gehad en opnieuw geïnstalleerd? Welk OS trouwens?
Het is moeilijk te zeggen sinds wanneer ik dit probleem heb, ik heb onlangs windows 7 geinstaleerd, en tegelijkertijd ook een nieuwe router gekregen. Maar ik kan me herinneren dat hij het eerst wel deed. Maar ik heb onlangs de pc verplaatst. Hij had eerst wel een kabelaansluiting. En had toen de netwerkkaart uitgeschakeld. Maar nu heeft hij dus niet meer een kabelaansluiting. Heb netwerkkaart wel weer ingeschakeld.

Toevallig windows XP?
Eventueel Servicepack 2 of servicepack 3 installeren.
Volgens mij heb je pas vanaf SP2 ondersteuning voor WPA, Daarbij kun je kijken naar de wpa instellingen op je computer ( tkip/AES).
Dit doe je bij "Draadloze netwerken beheren"
Je krijgt dan volgend scherm te zien:
XP_utility_1.jpg


Je klikt het betreffende draadloze netwerk aan en kiest voor Eigenschappen.
wpa.gif

Ik geloof dat XP hem op AES zet en dat je deze moet wijzigen naar TKIP. ( kan ook andersom zijn)

Ik heb dus windows 7, maar ik weet zeker dat alle instellingen goed zijn ingesteld, dit omdat ik ook precies hetzelfde heb ingesteld als op mijn laptop. (zelfs dat ene geprobeerd door de instelling te laten kopiëren naar een usb)

Maar als ik dus op mijn pc mijn muis op het netwerk houd, komt er informatie over dat netwerk. En daar zegt ie dus dat het een wep netwerk is. En als ik dus dan wpa instel, komt er een kruisje bij te staan, dat de instelling onjuist zijn.

Dit dus bij mijn pc:
Netwerk1.png


En dit zijn de instellingen bij de router
Netwerk2.png


Ik denk dus dat de fout hier zit.
 
DOe eens tijdelijk geen beveiliging instellen, en dan testen of je kunt verbinden? Daarna opnieuw de beveiligingsinstellingen toepassen.
Ik kan me herinneren dat ik met mijn notebook ook problemen had om te verbinden met het netwerk terwijl ik zeker wist dat ik de juiste instellingen had toegepast.
Uiteindelijk heb ik dit kunnen oplossen door de radio mode van de router te wisselen
Hij stond op mixed B/G/N.

Door de mixed functionaliteit uit te schakelen, kon ik wel opeens probleemloos verbinden met het netwerk. Wellicht heb jij dus ook zo'n optie in je router.
Daarbij ben ik trouwens benieuwd als ik naar je screenshot kijk van de router instellingen.
Welke opties heb je allemaal onder : "mode" (up to 145mbps)
 
Als ik geen beveiliging doe, leest hij hem nog steeds als wep en vraagt hij mij nog steeds om de code.

Onder mode kan ik kiezen uit:
54, 145, 300

Ik weet niet precies wat dat radio mode is. Ik kan wel iets vinden van "enable wireless router radio". Dat kan ik aan/uitvinken.
 
Als je wireless netwerkkaart in je PC 54G is dan zou ik daarvoor kiezen maar misschien doet ie het ook zoals die nu staat. Radio natuurlijk aan laten anders stuurt ie geen signaal uit! Heb je geen handleiding bij je nieuwe router?

Toevallig zie ik hier nog een topic over een nieuwe modem van Ziggo
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=68639
maar bij jou betreft het de router??? Gaarne merk en type van modem en router als onderstaande trucjes niet helpen.

Een herstart van alles gaat op de volgende manier:
- Modem uit de stroom halen
- Router uit de stroom halen
- Minimaal een 30 seconden wachten
- Modem aan de stroom zetten
- Wacht tot het modem volledig opgestart is. Meestal duurt dat 1-2 minuten
- Router weer aan de stroom zetten
- Wacht tot deze volledig opgestart is.
- Nu met een computer verbinding maken met de router en dan kijken of je wel op het internet kan komen.

Mocht dat niet helpen, dan wil het vaak helpen om de router eens volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
En dan bovenstaande procedure nogmaals uitvoeren.
Dat resetten moet je wel goed doen, zie bijv.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/566389-kan-niet-in-me-router-komen
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=455351 post #6
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=467745

En na het resetten dus weer de herstart uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan