Pinnacle- Verloren Beelden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvette3

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2009
Berichten
19
Hello, Ik heb een lastig probleem waarvan ik denk dat Norton de oorzaak is ..;
Ondanks het afsluiten via de taakbalk van Norton antivus krijg ik bij het binnenhalen van mijn films nogal VERLOREN beelden omdat Norton niettegenstaande uitgeschakeld toch op de achtergrond een scan doet! Mijn antivirus is van 2009 en doet uitstekend zijn werk..Vroeger had ik daar nooit last mee en verloren beelden geven echt problemen bij de montage van een film; omdat je steeds alert moet zijn waar die beelden juist zijn verdwenen , anders heb je "springers" in de film! Kortom een hoop werk meer en veel onzekerheid bij het binnenhalen! Ik werk met het montage programma Pinnacle 12.
Ik vermoed dat ik een scan uitsluiting kan doen voor het programma maar weet dan ook niet wat ik juist moet schrijven of waar ik dit kan vinden. Ik kan het bv in Geschiedenis van Norton Pinnacle terugvinden en dit kopiëren en plakken ...iemand raad ?
Dank ! Yvette.
 
Wat bedoel je met binnenhalen van beelden? Vanaf een camera via een kabel?
Je kunt dan i.d.d. het beste de virusscanner uitzetten. Voor het bewerken van video heeft een computer veel rekenkracht nodig, daarbij komt dat Norton bekend staat als een 'zwaar' programma.

Je kunt er in Norton voor zorgen dat bepaalde mappen niet meer gescanned worden. Dat kan ook een map zijn met daarin het Pinnacle Studio programma. Voor probleemloos capturen (vastleggen) is het vooral belangrijk dat zowel de map waarin de video wordt vastgelegd als de map met tijdelijke videobestanden niet worden gescanned (Deze laatste is te vinden in de instellingen van Pinnacle Studio).

http://www.symantec.com/business/support/index?page=content&id=TECH99955&locale=en_US

en hier nog wat engels:
In NAV 2002, you can go to the NAC Control Panel, Click on Options, then on Exclusions. Click New, Browse to the folder that contains the program, and select that. Heck, you can select an entire drive to exclude, or a single file.

Je zou er voor kunnen kiezen om een lichtere Virusscanner te nemen, maar de-installeren van Norton kan nog wel eens lastig worden. Kijk ook naar andere 'monitoring' software als firewalls en anti-spy programma's en ook screensavers, die staan er om bekend dat ze videobewerken lastig kunnen maken.
 
Pinnacle

Inderdaad, binnenhalen via een kabel van de camera naar de Computer....Ik zet alles af wat maar mogelijk is tijdens het inladen ..dus ook de stille modus en de slimme firewall van Norton..Ik weet de regels niet om in te vullen voor de scanuitsluiting of waar ik dit kan vinden ...Sorry , ik ben geen grote held als het op instellingen veranderen aan komt!
Tijdelijke bestanden van Pinnacle heb ik nu wel gevonden maar verder...?
Video instellingen Pinnacle.jpg
 
Ik heb zelf geen Norton, geen Pinnacle en zelfs geen Windows, maar.. In de link staat een behoorlijk uitgebreide beschrijving in het engels, Hieronder nogmaals een deel hieruit. Als je nederlandstalige software hebt: 'Folder' is in het nederlands 'Map', 'Exclusion' is 'Uitzondering', 'Check' wil zeggen dat je een vinkje moet zetten.

To set up Auto-Protect exclusions on an individual computer:
Start Symantec AntiVirus.
Click Configure > File System Auto-Protect (or File System Realtime Protection).
Check 'Exclude selected files and folders'.
Click Exclusions.
If you use Symantec AntiVirus 8.x, check 'Check for exclusions before scanning'.
Click Files/Folders.
Check the folders that you want to exclude.
Click OK.
Click Extensions.
Type the extension without punctuation, and then click Add.
Click OK.

Lukt het om dat te snappen? Ook de ge-quote tekst in m'n eerste reactie kan je misschien verder brengen: Heb je rechtsonderin een Symantec/Norton icoontje zitten, en kun je daarmee in een instellingen-menu ('Norton control panel')komen? Dan dus de instruktie volgen..
Een van de mappen die je moet uitsluiten moet inderdaad die D:\Films Yvette\Safari\Render zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een scan uitsluiting gedaan voor de map D:\Films Yvette\Safari\Render ....
Nu nog afwachten om een nieuwe film in te laden ...hopelijk lukt het daarmee, want ik ben nu zeker
dat het aan Norton lag ... Thanks!
 
"Verloren beelden "

Ik kan toch niet nalaten om te schrijven dat mijn probleem ogenschijnlijk is opgelost!
Ik heb gisteren een film van 15 minuten kunnen opladen zonder verloren beelden ...
na een scan uitsluiting van Norton , die blijkbaar ook nog niet voldoende was...en het voorbeeld venster tijdens het inladen uit te schakelen !
Deze tip kan misschien ook anderen nog helpen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan