Nieuwe Ca6 kabel leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heerenveen

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
201
Hallo,

Ik ben van plan om bij ons bedrijf de netwerk kabels te vervangen aangezien er veel niet goed meer werken.

Nou heb ik Cat 6 FTP kabel gekocht dit omdat de kabel over ons systeem plafond loopt en daar veel TL armaturen in verwerkt zijn.

Nou wil ik het eigenlijk zo aansluiten maar ik weet niet of dit goed is :

FTP Cat6 stugge kabel vanaf het patch panel naar de wandcontactdoos(cat6) bij de pc.
dan een patchkabel cat6 vanaf de wandcontactdoos(cat6) naar de pc.


Zo wil ik dit bij alles systemen doen die wij hebben staan.

Als ik dit zo ga aansluiten komt dit dan goed ?

en wat voor kleur schema kan ik het beste aanhouden in mijn patchpanel en wandcontactdoos 568 A of B.

Nu heb ik deels Cat5 en deels Cat5e aangesloten volgens 568B.

Alvast bedankt !

Gr Heerenveen.
 
Het maakt niet zoveel uit of je A of B gebruikt, als je het maar allemaal doet zodat het niet fout kan gaan. (cros-kabel maken? A ene kant <-> B andere kant van de zelfde kabel)
wil je echt alles naar 1000mbit? Cat 5e dekt hier ook al een grote lading. (korte lengtes <100meter weet niet uit mijn hoofd maar dat kan je opzoeken.)
Het heeft geen zin om alles kabel cat 6 te doen als je apparatuur maar 100 mbit is, tenzij je in de nabije toekomst overgaat naar 1000mbit netwerk.
Na X zoveel jaar is er weer een snellere standaard en draadloos blijft ook niet achter, om maar even in het achterhoofd te houden.
Tl armaturen zijn dodelijk voor netwerk kabels zeker vroeger de 10mbit coaxiaal, met de utp en vooral de ftp heb ja daar zogoed als geen last meer van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan