Uitdaging media center en TV geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbastiaa

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2000
Berichten
66
Hallo allen,

Sinds kort heb ik mijn eerste eigen MCE. Heel leuk en tegelijk een hele ontdekkingsreis.

Het is een moneual 932 geworden onder Windows 7. Hierbij draai ik Windows media center. De luidsprekers (2 stuks Bose) zijn aangesloten op een traditionele versterker van Yahama. De versterker zit weer aan de MCE. Bij het TV kijken gebruik ik twee smartcards van Ziggo in Anysee tuners. De koppeling tussen TV en MCE gaat via HDMI. De TV is een Philips 9604.

Het doel is om het apparaat centraal te zetten bij zowel muziek, foto's en televisie.

Het thuisfront, de rest van de familie, is blij met de oplossing, maar niet met het geluid. Bij het televisie kijken gaat het geluid via de normale speakers (Bose), maar dat komt dus niet uit de richting van de TV en er zit wat vertraging in.

Nu heb ik geprobeerd om het MCE met slechts 1 smartcard aan te sluiten (alleen voor opname) en 1 smartcard rechtstreeks in de TV via de CI+ module. Dan zou het TV kijken blijven zoals vanouds, maar zouden we de MCE wel voor de rest kunnen gebruiken.

Dit geeft echter problemen met de zenders via de Anysee. Kennelijk worden de gegevens anders opgeslagen op de TV dan op de MCE.

Weet iemand hier een antwoord? Of een andere creatieve suggestie?

Dank.

Peter
 
hoe is de versterker aangesloten aan de htpc?? (HomeTheatre PC)
wat voor problemen krijg je dan met de zenders, windows mce kan prima omgaan met 1 tuner en je kan ook de zenders sorteren aanvullen en opnieuw scannen.
deze alledrie al geprobeerd??
 
Dank voor je bericht. Je hebt me wel getriggerd. Wat ik fout heb gedaan is dat ik bij de opzet heb aangegeven dat er twee tuners zijn voor de htpc. Toen heb ik er 1 uitgehaald en in de tv gestopt. Maar de pc bleef hem zoeken denk ik.

Nu heb ik bij de installatie aangegeven dat er maar 1 tuner met smartcard is. En nu draait het.
Ontzettend bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan