stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snappie46

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
Berichten
177
hallo,

mijn pc was de laatste tijd erg traag en kon ook de nieuwste spellen niet meer aan.
nu blijkt dat mijn stuurprgramma's uitgeschakeld zijn. kan dit een reden zijn waarom hij zo traag is?:confused:
 
Dat kan zeker een reden zijn van het traag reageren.
Het heet niet voor niets een stuurprogramma (driver),
deze drivers sturen de onderdelen op de juiste manier aan.

Stel je zou de videokaart of de geluidskaart drivers niet installeren,
dan zou je beeld gewoon standaard zijn, lage resolutie en weinig kleuren,
zou je de driver ervoor installeren, dan zie je ineens dat het beeld veel beter is.
Hetzelfde met het geluid, het geluid zal het dan gewoon niet doen.
Ik denk dat het beeldstuurprogramma niet geinstalleerd is, dat merk je gelijk op tijdens bijvoorbeeld het scrollen van teksten, hij hapert dan enorm.

Als de chipset drivers niet geinstalleerd zijn, dan zou de computer niet juist omgaan met de processor en andere onderdelen. Hierdoor kan je pc trager uitvallen.

Hoe je deze drivers moet installeren is ook niet echt moeilijk, het is alleen dat je het even moet weten.
Als je het merk en type van de laptop weet (staat onderop de laptop op een sticker),
dan kun je ook de drivers makkelijk opzoeken.

Ga naar de fabrikants website, kies een optie voor het zoeken naar stuurprogramma's
typ het type in van je laptop en je windows besturingssysteem,
Nu krijg je alle drivers te zien.

Je kan zien welke drivers je mist door: windowstoets ingedrukt houden en dan 1x op PAUSE/BREAK toets rechtsbovenin je toetsenbord te klikken. Nu opent systeembeheer en kies dan apparaatbeheer.
Als er gele uitroeptekens of zelfs rode kruizen staan, dan zijn die niet geinstalleerd (geel) of uitgeschakeld (rood).
Uitgeschakeld: klik met je rechtermuisknop erop en kies dan inschakelen

mvg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan