Voettekst format in Master slide verdwijnt na een slide reset Powerpoint 2007 BUG!

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefanhovens

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Berichten
14
Ik heb een master slide waarin ik een voettekst heb ingevoerd en opgemaak.
In de gewone view kies ik voor het invoegen van voettekst, welke vervolgens netjes op mijn slide terecht komt.
Wanneer ik nu echter op de home ribbon kies voor "reset slide" dan verwdijnt de opmaakt van de voettekst. Deze kan ik niet meer terug krijgen.

Een oplossing is om de voettekst als tekst in de master slide te zetten, dus niet in het hiervoor ingebouwde blokje. Het grote nadeel is dat je de footer dan op elke slide ziet en hem niet voor een individueele slide kunt aan of uitzetten.
 
Je kunt met Reset Slide (Opnieuw instellen) de opmaak eigenschappen die je op een dia met de hand hebt aangepast terugzetten naar de standaard zoals je die in de master hebt vastgelegd. Deze knop heeft geen invloed op verwijderde tekstblokken op een dia, dus als je een voettekst verwijdert krijg je die er niet mee terug. Wel kun je als je in het menu <Invoegen> Een voettekst toevoegt kiezen voor <Overal toepassen> of <Toepassen>. In het eerste geval verander je de instelling voor alle dia's, in het tweede geval de actieve dia. Je kunt dus wel degelijk per dia een voettekst instellen. Logischerwijze gebruik je een instelling voor je hele presentatie, en pas je 'm per dia aan als je op een dia iets anders wilt. Met andersom denken snij je jezelf in je vingers... Ik constateer dus geen bug in PowerPoint, maar ee bug in jouw werkwijze ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan