Nas Server koppelen aan netwerk!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje166

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
12
Ik heb laatst een Nas Server aangeschaft (thecus N2200)
Maar ik krijg hem niet aan de praat in het netwerk.
Heb ook net een nieuwe router, Linksys E200, en werkt gewoon naar behoren...

Heb hem aangesloten met een Ethernet kabel, zoals het hoort, stroom staat erop, maar krijg hem niet te pakken...
Heb hem ook al los gehaald, en direct van de nas in mn laptop gegooid, toen zag de laptop hem alleen als onbekend netwerk en kon ik hem ook niet gereed maken...

Hoe kan ik dit oplossen!?

Groetjess
 
Waarschijnlijk is 192.168.1.100 al uitgegeven door je router (info http://www.watchingthenet.com/links...hile-using-dhcp-on-your-wireless-network.html) en volgens de manual is 192.168.1.100 het default adres van de NAS

Als jij je NAS aan je pc hangt met een netwerkkabel, je geeft je pc een vast ip adres 192.168.1.80 bijvoorbeeld. Dan moet je je browser eens openen en intypen: 192.168.1.100. Volgens de manual zou dat dus het default ip adres moeten zijn:

Type the N2200’s IP address into your browser. (Default IP address is
http://192.168.1.100)

Je kunt dan zien welke instellingen de NAS heeft en ze aanpassen.

Maarrrrr.... als jouw netwerk dus ook in die ip range zit en dit adres is al uitgegeven, dan kun je niet op de nas komen.

Wat moet je doen:

1. Kijk welke DHCP/IP range je router uitgeeft (bijvoorbeeld 192.168.1.100 t/, 192.168.1.244).
2. Kies een ip adres uit die ip range welke hoog in de range zit (bijvoorbeeld 192.168.1.199)
3. Geef dar IP adres aan de nas

Dan zal het wel lukken. Wat je ook kunt doen is de NAS DHCP laten ontvangen en dan werkt het ook.
 
Laatst bewerkt:
Als eerste bedankt voor uw snelle reactie,

Heb wat instellingen in mn router aangepast, en hij zou hem moeten zien, maar dat doet hij dus al niet!:S

Ook even achter op de Nas gekeken, daar brand een Oranje lampje bij mn Ethernet kabel!?

Hoe kan ik dan de NAS DHCP laten ontvangen dan?
 
Alle netwerk apparaten,behalve de nas,opnieuw opstarten.
dan zou dhcp en vast ip adres moeten werken.
 
Heb de modem en router al eens gereset, (stekker eruit, Bij de router echt gereset!)
De NAS Server aangelaten, en hopen dat hij hem zo zou pakken, maar dat mocht ook al niet baten, ik krijg hem nogsteeds niet te pakken...!:S

Ik heb bij de router instellingen al een Vast IP ingesteld,
en IP begint bij de 192.168.1.100, Mijn bereik is dan van 192.168.1.100 tot 192.168.1.149

Zou hou hem zo moeten pakken!? of moet ik er wat aan aanpassen?

Alvast bedankt maar weer!
 
Laatst bewerkt:
Bart,

Even stap voor stap.

1) Geef je pc een vast ip adres: 192.168.1.50 en subnet 255.255.255.0
2) Sluit een netwerkkabel aan op je pc en de andere kant rechtstreeks op de NAS
3) De NAS heeft standaard 192.168.1.100, dus op nu in IE een pagina en typ in de adresbalk 192.168.1.100 in.

Heb je nu toegang op je NAS?
 
Okee,
Het ging eventjes niet goed,
Had per ongeluk een verkeerde schijf aangeschaf en daardoor kon hij hem niet zien in mijn router.
Ik heb nu ondertussen een nieuwe harde schijf aangeschaft en die doet het nu wel in m'n nas server... Hij ziet hem althans:)

MAARNU....

Ik zie hem dus in mijn router, maar als ik het programma van Thecus opstart en die gaat scannen/zoeken naar mijn nas is hij onvindbaar?!

In de bijlage even een kopie van wat ik krijg bij het programma van thecus,
Naamloos.jpg
en een kopie van clienttabel DHCP
Naamloos1.jpg

Hopelijk zo even genoeg info om me verder op weg te helpen!

Alvast Vriendelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Helaas is het me nog steeds niet gelukt,
heb een bericht gestuurd ook naar Thecus hoe ik dit moet oplossen, maar via die uitleg kom ik er ook niet echt uit...
Wie zou dit op een enigszins makkelijke manier uit kunnen leggen!?

Hier het bericht wat ik heb ontvangen van de klantenservice van Thecus:

Het programma is nodig, omdat een gedeelte van de firmware op het RAID geïnstalleerd wordt (wat met het programma wordt aangemaakt).

Zou u eens de nieuwste versie van het programma kunnen proberen? Deze is hier te downloaden:
http://www.thecus.com/download/driver/N0204_N2200_SmartUtility_win_1.01.03.zip

De PC heeft ook een IP adres van dezelfde router gekregen?

Mocht het nog steeds niet werken, probeer de NAS dan direct op de PC aan te sluiten en geef de PC 192.168.1.101 als IP adres en probeer de NAS vervolgens met het utility te vinden en te installeren.
--------------------------

Alvast weer bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan