wifi-antenne

Status
Niet open voor verdere reacties.

CtrlAltDefeat

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Berichten
117
ik ben op zoek naar een manier om wifi(door router uitgezonden) te kunnen ontvangen over een afstand van ongeveer 500-750 meter, wat ongeveer in de prijsklasse van ong €50 zit... mag wel iets meer maar niet te veel.

ik zat aan een wifi-antenne te denken maar ik kon zelf niets vinden..


weten jullie nog iets? t hoeft niet heel erg snel te zijn
 
500 tot 750 meter? Moet een hele wijk op je internet kunnen of zo?
Dat ga je niet redden.
Als je een beetje goede router hebt mag je blij wezen als je 50 meter haalt. maar 500 tot 750 meter? No way!
 
500 tot 750 meter? Moet een hele wijk op je internet kunnen of zo?
Dat ga je niet redden.
Als je een beetje goede router hebt mag je blij wezen als je 50 meter haalt. maar 500 tot 750 meter? No way!

.... Bis.
Dat wordt dus een extra abo.
 
ik heb net al een antenne gevonden met een bereik van 3kilometer alleen 600 euro vind ik een beetje veel... het is dus wel mogelijk
 
Waarom moet het zo'n lange afstand overbruggen?
En is deze afstand een open veld zonder bomen of met bomen, of is het een afstand door een hele woonwijk heen?

't is trouwens wel zo, hoe verder weg je zit van de router/antenne hoe zwakker het bereik en dus ook hoe zwakker de snelheid is.
 
Laatst bewerkt:
De vraag is eerder of je een cirkel bereik wil hebben of slechts 1 richting op. In het laatste geval zou je een straalverbinding moeten opzetten. Straalverbindingantennes zijn een stuk goedkoper en heb je al vanaf 100 euro voor 1km.
 
@ricovld
Het plaatsen van een enkle link is niet toegestaan. Vermeld er minstens bij wat men er vind en dergelijke !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan