geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

avocado

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2011
Berichten
9
goededag,
Ik heb een computer van mijn opa gekregen.
Er komt geen geluid uit en bij apparaatbeheer wordt aangegeven dat de multimedia-audiocontroller niet correct werkt. Wanneer ik op de knop 'stuurprogramma opnieuw installeren' druk, geeft de computer aan dat de hardware niet opnieuw kan worden geinstalleerd omdat de benodigde software niet te vinden is. Aangezien ik de computer zonder software gekregen is kan ik dit niet via de cdrom. Onder details, Apparaatinstantie id, wordt het volgende aangegeven: PCI\VEN_8086&DEV_266E&SUBSYS_71281462&REV_05\382411E6FE&0&F2
Wie kan mij helpen AUB.
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
welk merk heb je?
Je kan het stuurprogramma ook online (legaal) van de originele site halen.
Maar dan moet je eerst het merk weten. Als je daarvan de site weet, zal ik dat doen.
 
Welkom op Helpmij!

Is dat het enige in apparaatbeheer met vraagtekens?

Welk OS? Windows XP?

Zou dit ding moeten zijn:
Description: SoundMAX Digital Audio
Hardware ID: PCI\VEN_8086&DEV_266E&SUBSYS_71281462&REV_05
Manufacturer ID: 65535
Product ID: 65535
Type: WDM
 
weet je dan de site waar ik heen moet? ik heb hier helemaal geen verstand van.

dankje
 
bedankt erpcity dat ik nu weet welk ding het is. Kan ik hiermee nu op t internet zoeken naar de software?
 
bedankt erpcity dat ik nu weet welk ding het is. Kan ik hiermee nu op t internet zoeken naar de software?

Ik was al even aan het zoeken, maar loop dan tegen verschillende versies aan voor Intel en Nvidia chipsets... interessant is te weten welk moederboard er in de paradigit zit...

Om dit uit te vinden kun je het programma'tje PCWizard hier downloaden: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
Dit vertelt je precies welk moederboard, chipset, etc in de PC zit...

Je zou ook gewoon een driver kunnen proberen... werkt deze niet dan mik je hem er weer af...... http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/3312/
 
ik zie onder geluidskaart bij apparaatbeheer geen geluidskaart staan
 
Ik was al even aan het zoeken, maar loop dan tegen verschillende versies aan voor Intel en Nvidia chipsets... interessant is te weten welk moederboard er in de paradigit zit...

Om dit uit te vinden kun je het programma'tje PCWizard hier downloaden: http://www.cpuid.com/softwares/pc-wizard.html
Dit vertelt je precies welk moederboard, chipset, etc in de PC zit...

Je zou ook gewoon een driver kunnen proberen... werkt deze niet dan mik je hem er weer af...... http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/3312/


lol zelfde versie als ik heb opgegeven
 
geen geluidskaart?????
Dan moet je zowiesoe de versie van mij, of van erpcity downloaden (zijn allebei hetzelfde, dus maakt niet uit welke je neemt).
 
ik zie onder geluidskaart bij apparaatbeheer geen geluidskaart staan

Dan lijkt het erop dat het chipset niet geinstalleerd is.... Vandaar mijn eerdere vraag: zie je nog meer vraag/uitroep tekens in apparaatbeheer......

Zoek dan toch even met PCWizard uit welk moederboard er in zit... dan kun je misschien alle drivers even opfrissen.
Dat zo'n driver mist komt vaak voor na een herinstallatie van XP......
 
maar het merk van de computer staat er niet tussen. Ga ik verder op asus (welke hij zelf aangeeft) dan vindt het programma 28 items. Ben bang dat er dan meer kapot gaat
 
driverfinder pro geeft aan dat meerdere drivers niet up to date zijn. geluidskaart staat er niet tussen. Deze staat onder Up to date drivers als not installed. Is dit op te lossen en hoe?
 
Uitvinden welk moederboard er in die PC zit (bijv. met PCWizard of door hem open te schroeven)....
En dan op de site van de fabrikant de juiste drivers downloaden.....
 
ik heb gewoon systeem herstel gedaan tot de dag dat ik soundmax heb gedownload alleen werkte het niet dus heb ysteem herstel weer terug gedaan naar 1 dag voor de dag dat ik systeem herstel heb gedaan maar, moet soundmax weer opniuew instaleren hoe en waar doe je dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan