Geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

2807

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Berichten
2
Hallo,

Ik heb de computer van een kennis opnieuw geinstalleerd. Nadat ik Windows had geinstalleerd heb ik de Ethernet Adapter drivers geinstalleerd. Dit is goed gegaan. Toch maakt de computer geen verbinding met de router.

Het verbindings icoontje staat wel rechtsonderin, maar als ik mijn muis erop hou staat er: "Cable unplugged". Dit terwijl de kabel er wel inzit. Dit heb ik meerdere malen gecontroleerd.

De router werkt goed. Als ik de kabel uit de computer in een laptop stop, maakt de laptop wel verbinding met de router.

Als ik "Ipconfig" in CMD probeer krijg ik te zien:

Ethernet adapter Local Area Connection 7:

Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected

Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

B.v.d.

Jeroen
 
Kijk op de aansluiting van je netwerkkaart en op de router of er een groen lampje brand/knippert op die lan aansluiting.
Zo nee dan is er toch iets mis aan de kant van de computer.
Mogelijk een slechte stekkerverbinding.
Kijk ook eens in apparaatbeheer of daar geen ongewone dingen staat bij je netwerkkaart.
 
Hoi,

Soms zijn er twee 'netwerkkaarten' beschikbaar: één op het moederbord zelf en eentje die apart in een slot op het moederbord is geplaatst. Je ziet dan aan de achterkant twee RJ45- (utp-) aansluitingen zitten.
Controleer dat eens.
 
De kabel is gewoon goed en de aansluiting ook. Zojuist heb ik de kabel op een laptop aangesloten, dat werkte. Toen ik de kabel daarna in de computer stopte, had ik even verbinding. Ik had geen internet, maar wel verbinding
Toen ik de stekker eruit haalde en er weer in deed was de verbinding weg.'

Ook is er maar 1 netwerkkaart. Op het moederbord.
 
door in CMD de command ping 127.0.0.1 te gebruiken kan je alvast weten of je IP protocol goed geinstalleerd is, dat eens proberen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan