computer/mappen delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

assiev

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2001
Berichten
77
Hallo,

Ik heb windows xp opnieuw op m'n computer geinstalleerd. Dit kwam omdat ik dacht dat er een virus of trojan horse op m'n computer zat. (Deze vraag had ik hier ook geplaatst)
Nu probeer ik m'n computer te delen maar dat gaat niet en krijg deze melding
"Mshome is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtegingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van der server op als u wilt weten of u toegangsmachtingen hebt. De lijst met servers voor deze werkgroep is momenteel niet beschikbaar"
Op beide computers heb ik gewoon internet (UPC). De internetkabel gaat naar een router merk cisco. En vandaar uit dus naar de computers. Volgens mij heb ik alles goed staan. Beide computers staat Mshome. Ook heb ik geprobeerd de firewall uit te zetten. Op internet gezocht hoe ik mappen moet delen. En heb al die stappen gedaan. Maar het werkt dus niet.
Wat doe ik nu verkeerd?:confused: Voor dat ik m'n computer opnieuw geinstalleerd had had ik dit probleem niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik weet het echt niet meer.
 
Je praat over "Beide computers". Draait op de andere computer ook XP? Indien daar Vista of Windows 7 op draait, dan kan het daaraan liggen dat je er niet bij kunt.
Haal dan eerst alle updates op van XP en installeer die (incl. Service Pack 3 en LLTD)

Verder staan hier (in het Engels) tips over het gebruik van thuisnetwerken met verschillende Windows versies.

Let ook op firewall programmatuur. Sommige virusscanners hebben hun ook firewalls (Norton 360, Kaspersky Internet Security, AVG Internet Security etc.). Als daarin niet de juiste instellingen staan, dan kan het zijn dat daarom je thuisnetwerk niet bereikbaar is.

Succes,

Tijs.
 
Met beide computers bedoel ik dat op alle 2 de computers windows xp staat.
Ik heb op deze 2 AVG staan en ook daar staat de firewall van uit. En op de computer die ik opnieuw heb moeten installeren, die geeft dus die melding.
Ik probeerde LLTD te installeren, maat dan krijg ik dat er een nieuwere versie op de computer staat. Dus ik ben nog niets vooruit.
 
Ok, dat betekent dat je qua updates blijkbaar 'bij' bent.

Schakel ook (tijdelijk) de Windows Firewall uit, als die nu nog aanstaat:
Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl

Andere tips heb ik zo snel niet.

Tijs.
 
Moet ik deze opdracht dan op beide computers uitvoeren?
Is het misschien mogelijk dat ik de installatie van m'n moederboard op nieuw moet installeren? Ik zie wel geen gele vraagtekens, maar toch. Of moet ik anders dan toch weer windows xp opnieuw installeren?:confused::confused:
Ik wordt hier zo modeloos van. Omdat eerst alles gewoon normaal werkte.
 
Natuurlijk op beide computers uitvoeren, ja.
Verder kun je even nakijken of de computernaam van beide computers niet (per ongeluk) precies hetzelfde zijn, want dat kan/mag ook niet.

Succes,

Tijs.
 
Helaas werkt dit ook niet. Nee, de 1 heet computer1 en de ander astrid1.
Dus wat moet/kan ik nu doen? Als het toch tot conculsie komt dat ik beter op de computer, die deze foutmelding geeft, windows xp opnieuw te installeren. Zal ik dan even eerst proberen om alleen verbinding te maken met de computer zonder router en internet? En zal ik dan niet de software installeren van de router? Alle hulp is welkom. Ik baal hier zo van.:( Maar dat zullen jullie wel begrijpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan