M2TS converteren / Youtube audio niet synchroon / Sony HD Handycam

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimoD

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Berichten
11
Hallo,

Ik heb een filmpje opgenomen met een gloednieuwe HD camera van Sony.
Dit filmpje heb ik op de computer gezet met PMB (Picture Motion Browser van Sony).
Ik kreeg twee bestanden: een m2ts- en een modd-bestand.

Het m2ts-bestand heb ik geüpload naar YouTube. De beeldkwaliteit is van zeer hoge kwaliteit. De geluidskwaliteit is ook goed. Alleen: op YouTube lopen beeld en geluid niet meer synchroon.

[video=youtube;l9oy1msAbzs]http://www.youtube.com/watch?v=l9oy1msAbzs[/video]

Hoe krijg ik het filmpje synchroon op YouTube?

Bovendien wil ik het video-bestand naar anderen kunnen sturen, maar een m2ts-bestand kan niet afgespeeld worden met VLC (op mijn computer is het in ieder geval niet gelukt).

Wat moet ik doen? Naar welk bestand kan ik het beste converteren en welk gratis programma is daar voor?

Eisen:
  • Hoge beeldkwaliteit behouden
  • Goede geluidskwaliteit behouden
  • Afspeelbaar met VLC
  • Gratis

Alvast bedankt!
Timo
 
Hallo Timo.

Een M2TS bestand type is iets van een Blu-Ray schijf en YouTube is iets voor online streaming video's zodat je ze rechtstreeks van het internet in je browser kan bekijken.
YouTube maakt gebruik van 2 bestand types een FLV en een MPEG-4 (.MP4) ,als je nou een ander type bestand upload dan converteer YouTube het bestand ,als ik die van jou download is het een .FLV van een flinke 81 MB voor maar 1.52 minuten.
Daardoor krijg je een kwaliteit verlies en ook kan het geluid niet meer goed synchroon lopen met de video en het geluid is ook iets te hard.

Ik haal daar de truuk voor uit om een video te converteren naar een MPEG-4 (.MP4) dat wordt dan een video in HD en 720p met een H.264 video codec en AAC audio codec ,die door veel media players kan worden afgespeeld.
De frame size is dan 1280 W en 720 H en de data rate is op een 5000 Kbps gericht en gebruik de multi pass methode ,al duurd dat wel een flink stuk langer maar de kwaliteit is daardoor op zijn best.
(bij jou video op youtube krijg ik de info van een frame size 640x360 met een 799 Kbps en zie hem soms over de 1000 Kbps).

Nu alleen een (gratis?) maar beter gezegt een open source programma want die gebruik ik hiervoor niet ,al weet ik die natuurlijk wel.
En je kan de X.264 encoder codec gebruiken wat het belangrijkste is.
Onderaan die link zie je programma's die er gebruik van maken b.v StaxRip

Meer weten Doom 10.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan