pinnacle pctv analog pci classic (110i)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Berichten
361
Oude video kapot en een nieuwe gekocht, hieronder de problemen uitgelegd :
Onze oude video was via een coax aangesloten op pinnacle kaart, en zette zo mijn oude banden over. Dat ging allemaal goed. Nu de nieuwe video op zelfde manier aangesloten, krijg enkel de tv zenders maar geen videocassette beeld. Navraag gedaan in de winkel en daar zeiden ze dat het signaal van de cassette niet meer via de coax verloopt, enkel via de scart. Dan naar pc winkel geweest, het probleem uitgelegd en daar een scart die overloopt naar s-video gekocht. Dat was de enige manier nog om aan te sluiten. Nu sluit ik de video aan met scart en de s-video op mijn pinnacle kaart. Laat de zenders zoeken en krijg geen enkel beeld op pc, nog van tvkanalen of cassette. Kan mij iemand helpen met dit probleem op te lossen zodat alles weer verloopt zoals met oude video.

Mod edit: Ben vergeten bijzetten dat de nieuwe video een philips vr550 is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Bibba,

Nou was ik toch in de veronderstelling dat ik in een tijd was aangekomen waar ze video's op blu-ray schijf gingen zetten als de opvolger van een dvd schijf net zo als met de blu-ray recorder dat ook gaat doen met de dvd recorder.
Maar goed we dus een nieuwe vhs video recorder.

De RF OUT aansluiting met een coax naar je tv-kaart.
Maar je zit met het video kanaal in de maag.
Nu is dit helemaal niks nieuws hoor en kunnen alle video recorders omdat de tv uitzendingen per gebied verschillen en soms dan op de zelfde frequentie van je video recorder zitten kun je dat video kanaal veranderen.
Wat me eerder het probleem lijkt want als hij het zo niet doet werkt dat met een scart ook niet een scart kan voor een beter beeld en geluid zorgen.

1..Schakel de TV in. Kies indien nodig het
programmanummer voor de videorecorder

2..Druk op menu. Het hoofdmenu wordt
getoond.

3..Kies “BASIS INSTELLINGEN” met play
of stop en bevestig met fwd

4..Kies “RF UIT” met play of stop
en bevestig met fwd.

5. Druk op fwd

6..Druk op play of stop of 0..9 om
een kanaal waarop in uw gebied geen
programma’s worden uitgezonden, tussen
kanaalnummer 22 en 69 te kiezen.

7..Druk op fwd.

Als u geen storingsvrij beeld en klank kunt krijgen,
moet u de videorecorder met een SCARTkabel
op de tv aansluiten. Schakel dan de ingebouwde
modulator uit. Druk meermaals op stop
tot “--” verschijnt naast “RF UIT
KANAAL” op het televisiescherm.
Bevestig vervolgens met fwd.

8..Druk op STATUS/EXIT om te stoppen

Succes er mee.
 
@bibba.
Liever de knop aanpassen gebruiken dan een nieuwe post plaatsen.
Dit om het overzicht in de topic te bewaren.
 
Als ik naar de basisinstellingen ga, vind ik daar alleen maar de klok en taal terug. Geen RF terug te vinden. Dus nog steeds geen beeld op pckaart. Nochthans is de video met scart naar s-video aangesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan