Vraagje over Virtual DJ

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Berichten
579
Ik ben van plan om Virtual DJ te downloaden, ik had er alleen 1 vraagje over.

Is het mogelijk om tijdens het opnemen van je mix het ene nummer door te laten spelen, en ondertussen naar het andere nummer te luisteren om deze zegmaar voor te bereiden??
 
Jazeker kan dat!

Het pakket ondersteunt ook muliple soundcards wat handig is voor het pre-luisteren.
 
eeehm,
ik heb maar 1 geluidskaart......

Dat is dan cker een probleem??
 
Laatst bewerkt:
Probleem is een groot woord, een uitdaging zou ik het liever noemen:p

De uitdaging zit hem in het feit dat je een uitgang nodig hebt voor het geluid dus als plaatje 1 speelt dan is dat via de uitgang van die geluidskaart. Wil je dan pre-listenen dan gaat dat moeilijk want je koptelefoon uitgang is immer ook een uitgang.

Waar je dit alles mee kunt oplossen is om bv. een Hercules te kopen. Helaas heb ik hem zelf niet maar het moet een mega apparaatje zijn, dan kan je het wel via 1 geluidskaart regelen.

Suc6!:thumb:
 
En is het ook mogelijk om met virtual dj de stemmen uit een liedje te halen, zodat ik de instrumentele versie overhoudt??

PS. Hoe wil je dat dan gaan doen met bv. zo'n Hercules. Moet je dan 2 koptelefoons gebruiken ofzo?
 
Met Virtual DJ kan je volgens mij geen muziek bewerken zoals jij dat wilt, dan moet je op zoek naar een music editor.

De Hercules sluit je aan op een USB poort.
Via deze link zie je ook een plaatje van het apparaat

Als je goed kijkt zie je aan de voorkant 1 microfoon en 1 koptelefoon aansluiting. Je kunt dus met 1 koptelefoon aan de slag en je hebt geen extra geluidskaart nodig.
Door middel van de fader knop (die tussen de 2 grote knoppen zit) kun je het geluid mixen met het andere kanaal.

Suc6!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan