Jpeg logo omzetten naar vector logo, wie kan mij ermee helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgoldie

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
12
ik ben bezig met een website voor mijzelf en heb een logo ontworpen, echter de kwaliteit van dit logo vind ik niet erg goed. Ik heb hem ook hoge resolutie gemaakt, maar ik vind hem er niet scherp uitzien, nu heb ik gelezen dat ik er dan een vector van moet maken, maar ik zou niet weten hoe.

Kan iemand mijn logo omzetten naar een vector?

Zie hier het logo:
http://fotografie.goldbachphotography.com/Goldbachfotografie_logo_v7.psd

alvast bedankt voor de moeite!
mijn email is sandrgb apestaart hotmail punt com
 
Je hebt het logo blijkbaar gemaakt in paintshop. Van daaruit kun je toch meteen opslaan als vector!
 
Je hebt het logo blijkbaar gemaakt in paintshop. Van daaruit kun je toch meteen opslaan als vector!

ik neem aan dat je photoshop bedoelt? Ik zou niet weten hoe ik hem dan moet opslaan of exporteren?
 
Nee ik bedoelde paintshop. Maar .psd is inderdaad photoshop. :D

Photoshop kan toch ook opslaan als vector. Gewoon kiezen voor opslaan als Adobe Illustrator, VSG, DWG.....
 
Nee ik bedoelde paintshop. Maar .psd is inderdaad photoshop. :D

Photoshop kan toch ook opslaan als vector. Gewoon kiezen voor opslaan als Adobe Illustrator, VSG, DWG.....

Dat is gelukt, en geopend in illustrator echter de randen zijn allemaal niet strak, ik denk dat het t beste is om hem opnieuw te maken maar dan in illustrator, of niet?
 
Opnieuw maken is ook de enige oplossing. Blijkbaar heb je het logo alleen in een niet-vector vorm. Beter da dit wordt het dan nooit.
 
Actief overtrekken, maar je hebt dan niet het beste resultaat, moet je wel eerst configureren.
 
als je het gaat exporteren als een vector bestand ( als dat al gaat) moet je er ook later iets mee kunnen. Kan het zijn dat je een vertor programma hebt? Dan zou ik het daarin maken.
Mogelijk kan je het ontwerp in Photoshop van een pad voorzien ( helaas :-( wel overtrekken voor het mooiste resultaat ) en dat dit path exporteren naar een vectorprogramma. Sorry niet uitgebropeerd...
Trouwens ik heb mijn logo op A4 / 300 dpi in fotoshop gemaakt en dat geeft een prima beeld als ik het op internt net 5 cm groot op druk werk gebruik. Wat is er niet goed aan ?

Bij even echt goed kijken Zie ik schaduwtjes om de letters, dat is idd een probleem, maar niet als je het opslaat en gebruit als PNG bestand met 'zonder' achtergrond, je weet wel de grijze ruitjes. Dan is het logo vrijstaand ...
 
het rafelige is waarschijnlijk omdat de vectorpunten gekozen worden op de pixels: zie een sterk uitvergrote foto...
bij een vector zijn dat nettere lijnen, die steeds weer worden omgerekend naar pixels.

Dus ja het beste is over tekenen, de letters kan je overigens wel achter af toe voegen, want in basis zijn dat al vertor beelden.
Suc6
 
In Photoshop kan je idd ook gewoon met 'vector based shapes' werken.
Ik heb je logootje overgetrokken, maar je moet zelf de letters nog even controleren, want dat font heb ik niet.
 
Overigens moet je niet gaan inzoomen met ctrl+ om te kijken hoe scherp het logo blijft. Photoshop rendert ook de vector gebaseerde vormen als pixels. Dus alles verder ingezoomed dan 100% wordt weer gekarteld. Pas als je het formaat van de afbeelding vergroot, kun je zien dat de vormen scherp blijven.

Verder heb ik toch maar even dat font opgezocht en geïnstalleerd. De tekst heb ik daarna geconverteerd naar 'shapes', dan kunnen anderen die dat font niet op hun pc hebben staan toch het logo goed zien in Photoshop.
 
je kunt het logo gewoon openen in Illustrator en dan Actief Overtrekken, dat scheelt een hoop gepriegel!
 
Topics ouder dan drie maanden zijn niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan