Infranvieuw of andere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Berichten
831
Met Infranvieuw kan ik Photoshop bestanden bekijken, maar eenmaal geopend niet opslaan. Heb ik daar weer een ander programma voor nodig? Of dan maar met printscreen?:confused:
 
Daarna opslaan als .jpg (bijvoorbeeld...)
(als je met layers werkte in Photoshop ben je die info dan wel kwijt, maar met het resultaat van een printscreen ook)
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan, maar dan staat in de map afbeeldingen alsnog het icoontje van infranvieuw ipv de afbeelding van de foto.
 
Het icoontje misschien... maar de foto is dan toch wel gewoon zichtbaar als je er op klikt? (alleen als .jpg en niet als .psd)
 
helpmij1.jpghelpmij2.jpghelpmij3.jpghelpmij4.jpg

Op screenshot 1 zie je hoe het bestand in afbeeldingen staat.
Op nr 2 als ik het open met infranwieuw
Op nr 3 hoe de koppeling is aangegeven
Op nr 4 wat er gebeurt als ik kies voor openen met: Infranvieuw.

Bij nr 2 kies ik voor save as: jpg, maar het blijft er zo uitzien als op screenshot 1
 
Maar.... welk programma is er in de bestandslijst van jpeghelpmij3.jpg gekoppeld aan .jpg?
 
Koppel (just for the fun) .jpg eens aan Irfanview.....
 
Vreemd... (temeer omdat ik dat wat ik je vertelde hier tevoren even zelf uitprobeerde met een .psd bestand in Irvanview en dan omzetten naar .jpg .....)

Dus... in de lijst "koppelingen instellen" is het type .jpg bestand gekoppeld aan Irvanview en als je dan een willekeurige andere .jpg aanklikt, opent Irvanview niet?
Kijk eens bij "eigenschappen" van jouw "kopie kopie" plaatje... staat daar .jpg bestand?
 
Nee, daar staat PSD bestand
Ik denk dat ik een probleem heb met het omzetten van het bestand in het Infranvieuw programma
 
Hoi,
als je IrfanView als standaardprogramma instelt zou het moeten lukken, maar dan opent hij wel alle foto's standaard met IrfanView. Of je moet kiezen voor "openen met" (rechtsklik contextmenu).
Welk besturingssysteem heb je trouwens? Zo te zien op je screenshots Win 7.
 
Laatst bewerkt:
Irvanwiew heeft moeite met het omzetten van GROTE .psd bestanden... maar komt dan meestal zelf met de vraag of het bestand verkleind mag worden (dat was bij mij ook het geval)... als je dan "ja" zegt wordt het een keurige .jpg...
Misschien is het originele bestand te groot? (lijkt me vreemd omdat die schitterende foto eigenlijk "zwart/wit" is)

Maar je hebt dus Photoshop... koppel dan zowel .jpg als .psd eens aan Photoshop.... (tenzij je die .psd van iemand anders gekregen hebt..... en zelf geen Photoshop hebt...)
 
Jammer genoeg heb ik zelf geen photoshop, wel gehad als free trail, dus die krijg ik niet meer.
 
Waarom gebruik je "groepsconversie"? Je wilt maar 1 plaatje omzetten.... gebruik dan "opslaan als" en kies .jpg....
 
Dit vond ik net toevallig, ik heb er nog niks mee gedaan.
Opslaan als jpg is het eerste wat ik geprobeerd heb
 
Je hebt een .psd, opent deze in Irvanview, slaat deze vervolgens op als .jpg, maar ondanks dat blijft het (volgens "eigenschappen") heel eigenwijs toch een .psd.... raar, heel raar.

Probeer het nog een... open "kopiekopie" in Irvanview, sla op als Grace1 en maak het een jpg....
 
Grace1.jpg

YES YES YES YES !!!

Pfffff, nou de rest nog en dan nooooooit meer Photoshop!

Geweldig zoals jullie meedenken en meewerken, heel hartelijk dank!
(Ook namens mijn dochter op de foto :thumb:
 
Schitterende dochter! Lijkt zij op haar "mam"? :)

Ben blij dat het gelukt is.... :thumb:
Mogelijk "verslikte" het programma zich in de bestandsnaam....

(Photoshop is trouwens best een mooi programma....)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan