hoe beheer je onder XP je profiel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
We hebben hier zwervende profielen (roaming profiles) en als zo'n profiel te groot wordt gaat opstarten heeeeel laaaang duren. Dus moet je je profiel klein houden. Zo min mogelijk op de desktop zetten -- check. Maar dan? Het duurt nog steeds lang, ook als er alleen "snelkoppelingen" staan. Wat moet ik nog meer weggooien?

Is daar een schermpje voor?
 
wel eens, maar dat houdt een algemene schoonmaak, is nooit weg, natuurlijk, maar helpt niet echt. Ik weet niet wat er allemaal in het profiel meegaat, dat is, denk ik, het probleem. Met hetzelfde profiel op verschillende computers inloggen geeft me ongeveer hetzelfde beeld, maar lokaal geïnstalleerde programma's gaan kennelijk niet mee. Volgens mij de temporary files ook niet--- maar dat is al giswerk. Als ik gewoon het betreffende profiel delet op de server wordt het wel weer hersteld de eerstvolgende keer dat ik inlog. Maar ik heb slechts een vaag idee hoe het precies werkt. Weet iemand een goed boek waar dit soort dingen (wat staat waar en wat doet het) in staan?
 
Deze vraag is kennelijk moeilijk te beantwoorden. Maar ik meen toch echt, ooit eens gehoord te hebben dat je "ergens" kunt instellen wat je wel en wat je niet meeneemt in het saven van je profiel. Ik kan het alleen niet terugvinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan