Computer blijft Opnieuw Opstarten..

Status
Niet open voor verdere reacties.

guybillie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
2
Hallo,,

Tot eergisteren werkte mijn computer perfect, er stond windows vista op. Maar mijn computer is al een paar jaar oud, 5 jaar denk ik, maar toendertijd veel geld voor betaald en nog steeds een fantastisch ding. Doordat hij eigenlijk gemaakt was voor xp, en ik er vista op gezet had, had ik het gevoel dat hij langzamer werd. Vandaar dat ik eergisteren weer terug xp erop wou zetten. Dus ik de cd van Windows xp erin gedaan, via boot menu opgestart. Toen vroeg ik of ik mijn schijf wou formatteren. Ik had alle spullen diek nog nodig had er al af gehaald dus geen probleem. Ik druk op oke, en hij begint met formateren. Na het formateren gaat hij installeren, nou helemaal perfect. Op het einde komt te staan, de computer word nu opnieuw gestart en zal daarna de installatie voltooien, en dan komt het probleem. Elke keer als hij opstart, gaat hij tot het eerste scherm (dell schermpje) laad een paar seconden. Daarna krijg ik een zwart scherm met een liggend knipperend streepje linksboven en na 3 seconden sluit hij weer af. en start hij opnieuw op. Ik kan dus wel in mijn Bios en in mijn boot menu komen, maar niet meer in veilige modus of iets in die richting.. Kan iemand mij hiermee misschien helpen/

Alvast Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Guybillie,

Niet dat ik zelf ook dat probleem heb gehad ofzo hoor maar je geeft goede info en ik heb wel idee wat er aan de hand is.
Dat zit hem in de bootloader van windows vista.
Die is met toen je vista op je computer heb geinstalleerd naar de MBR van je harde schijf geschreven.
Als een onderdeel (chainloading) van de vista bootmanager
Als je dat zwarte scherm ziet met dat knipperend streepje linksboven is je computer de MBR aan het lezen en komt hij die vista bootloader tegen terwijl vista er niet meer op staat en wil opnieuw opstarten voor de goede maar blijft de zelfde fout maken door de vista bootloader.



Je heb die vista bootloader nog in je MBR zitten omdat je alleen geformatteerd heb ,en er dan aan de MBR niks veranderd en nog het zelfde is als voorheen.
Als je met de installatie van XP via de cd de partitie eerst verwijderd en daarna weer opnieuw een partitie maakt is de MBR overschreven en de vista bootloader weg.(de makelijkste manier)
 
bdankt voor je snelle reactie!,

ik ga het nu meteen uitproberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan