Windows 7 Harde schijf blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
246
Goedemorgen,:)

Ik heb net Windows 7 Ultimate opnieuw geinstalleerd omdat ik te weinig ruimte had op mijn harde schijf ik heb namelijk een ssd schijf 30GB en die wil ik blokeren zodat er niks zonder mijn toestemming op kan worden geinstalleerd.

hopelijk kunnen jullie me helpen,

mvg John, :thumb:
 
Dat ik met een wachtwoord of een tool ervoor kan zorgen dat er niet zomaar dingen op mijn harde schijf geinstalleerd worden.
 
Dat ik met een wachtwoord of een tool ervoor kan zorgen dat er niet zomaar dingen op mijn harde schijf geinstalleerd worden.

Dan moet je inderdaad een nieuw useraccount maken en daar kiezen voor "Gebruiker met beperkte rechten". Als er dan wat geinstalleerd moet worden, kun je dat doen via een account wat lid is van de groep Administrators (en/of uitvoeren als Administrator).
 
Ik ben de enige die op die pc zit, maar soms zijn er programma's die hun eigen gang gaan en aangezien mijn schijf van 30GB waar ik alleen het besturingsprogramma op draai wil ik niet dat windows binnen de kortste keren begint met klagen dat de schijf bijna vol is ik wil dat alle programma's gewoon op de secundaire schijf worden geinstalleerd. Ik weet dat ik dat kan kiezen als ik een programma installeer maar dan worden er alsnog bepaalde dingen op de systeem schijf geinstalleerd.

Lastig ben ik he :p
 
Ik weet dat ik dat kan kiezen als ik een programma installeer maar dan worden er alsnog bepaalde dingen op de systeem schijf geinstalleerd.

Dit is dan ook nodig voor de goede werking van applicaties .. 30Gb voor je systeem is ruim voldoende, maar als je veel download en documentatie hebt zou ik er eerder voor kiezen om een 2e harde schijf aan te schaffen en Mijn Documenten, downloads etc verplaatsen naar de 2e harde schijf .. dit heeft ook als voordeel, dat als je Windows het begeeft, je bijna niets meer hoeft te backuppen aangezien het op schiijf 2 staat en de installatie op schijf 1 gebeurd.
 
Ik heb een 2e schijf van 1TB maar ik wil alsnog dat ik die schijf, kan beveiligen met een wachtwoord.
 
Hoi,
als je een programma installeert dat moet functioneren binnen het besturingssysteem, zullen er toch echt onderdelen daarvan moeten worden weggeschreven naar C:, iig naar de partitie waar het besturingssysteem op staat. Als jij updates doet zal dat toch echt binnen het OS worden weggeschreven. En, zoals eerder aangegeven, je je documenten, muziek, video's en afbeeldingen verplaatst naar je andere schijf is er niets aan de hand. (How To)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan