age of empires 1 multiplayer verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
235
mijn vriend heeft bij mij age of empires geinstalleerd. Nu wouden we een multiplayer-spel spelen, maar dat lukt niet. We maken TCP/IP verbinding voor directplay, en dan moeten we ons IP-adres of host naam invullen. iemand maakt een spel aan, maar de ander kan het spel niet zien als hij op show game drukt. Het IP-adres dat mijn vriend invult, is het IPv4 ip-adres. Ik heb een vista Home-premium en hij een XP home-edition.
Heeft iemand een oplossing?
 
Volgens mij maakt Age of Empires 1 gebruik van IPX.
Echter wordt sinds windows Vista IPX niet meer ondersteund.

Ook gaat het niet lukken om dit spel over internet te spelen.

Je zult 2 xp systemen moeten gebruiken in combinatie met een dienst als Hamachi (gratis).
Als je niet de beschikking hebt over een xp machine dan kun je xp in een virtuele machine als virtualbox of virtualpc installeren.
 
Je zult poorten moeten openen om elkaar te zien, of een Hamachi/Gameclient verbinding moeten gebruiken.
Ik zelf speel regelmatig een potje Age of Empires II, hiervoor gebruik ik GameRanger. Handig in gebruik, sterk aan te raden.
 
Ik heb net gezegd dat ik het ook gebruik, het is zeker te vertrouwen. Top programma!
 
Ok, bedank voor de oplossingen.
@paranoid: Sorry ik had de tweede regel van je bericht niet gelezen (weet eigenlijk niet waarom)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan