Excelfile invoeren in Frontpage lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Handa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2011
Berichten
1
Beste allemaal,
Ik wil een excelbestand in een webpagina plaatsen, zodat bezoekers deze kunnen opnenen op hun computer, maar krijg de volgende mededeling bij conversie naar RTF indeling "indeling van bestand c:\users\a-m\appdata\local\Microsoft\windows\temporary internet files\frontpage TempDir\wpbe70r8.xls komt niet overeen met het geselecteerde bestandstype. Selecteer een ander bestandstype en probeer opnieuw".
Ik heb als bestandstype "alle bestanden" gekozen, aangezien excel niet voorkomt in bestandsoverzicht voor invoer.
Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar krijg?
Groetjes, Handa.
 
Misschien heb je er wat aan:
Op de website die ik gemaakt heb met FP2003 heb ik een link gemaakt rechtstreeks naar het excelbestand. Deze opent dan in IE en de bezoekers kunnen deze dan eventueel bewaren. Andere browsers reageren anders: Firefox opent excel, Chrome geeft een bewaar optie, Safari geeft een bewaar en open optie. Het opent dan excel.
Omdat niet iedereen excel heeft heb ik de belangrijkste sheet waar een tabel staat via copy/paste in FP2003 gezet en in FP2003 aangepast aan de layout van de site.

Frans
 
...en als je het bewaard als webpage via excel (save as webpage) krijg je naam.html en een directory met naam_files. Deze beide upload ik en heb een link gemaakt naar de naam.html. In alle browsers is dit prima te lezen voor de gebruikers, onderin het scherm kan door geklikt worden naar de verschillende sheets.

Frans
 
Ik heb een excel bestand geselecteerd en ingevoegd in een FP pagina, werkt prima.
Wat ik bedoel , een nieuwe pagina maken met tekst, met de muis een excel gebied selecteren ,kopieren ,in de FP pagina plakken ,en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan