Langzaam internet pc (LAN) Normaal op laptop (met zelfde lankabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumpie

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Berichten
65
Ok mede forummers :p,

Ik heb dus het volgende probleem. Sinds gister hebben we een nieuwe switch gekocht en ingehangen maar sindsdien heb ik slechte verbinding op mijn pc.
Maar als ik dezelfde Internetkabel gebruik voor mijn laptop heb ik een goede verbinding.

Mijn vraag is: Hoe kan het dat de pc langzaam internet heeft en de laptop normaal? Ik heb de virusscanner laten lopen en er zijn geen enkele virussen gevonden.

Kan het misschien zijn dat mijn netwerkkaart de snelheid niet kan bijhouden? (we hebben nu 1gbs internet snelheid en ervoor 100mb)

Alvast bedankt voor replyen,

Groet, Sumpie
 
Spyware kan dit veroorzaken, daar zou je op kunnen scannen ... je hebt trouwens 1Gbs snelheid op je interne netwerk, dat is niet de snelheid van je internet ..
 
Hoi,

In tegenstelling tot de opmerkingen van @Aphysemi0n kan het verschil wel degelijk worden verklaard door de specs van je netwerkkaart, als de switch/router en de laptop een gigabit-verbinding hebben en pc niet. Het gaat dan om de netwerksnelheid als schakel tussen de overdracht van internetsignalen. Dus wat dit laatste betreft heeft @A... een punt: er is een verschil tussen (interne) netwerksnelheid en de gecontracteerde snelheid van je internetverbinding. Het zou me wat zijn .... zo'n snelheid over internet .... :p

Maar er zijn veel oorzaken mogelijk daarnaast; het kan ook alleszins te maken hebben met andere verschillen in de specificaties tussen pc en laptop.
Niet zelden (zoals bij mij) is de laptop van recentere datum dan de pc en draait die laatste - nog - op Windows XP.
En onder XP moet je meer zélf doen om je windowsomgeving 'schoon en snel' te houden dan latere versies.
Dus ook dat laatste kan het verschil in snelheid deels verklaren.
Kortom: moeilijk om daar op basis van jou informatie uitsluitsel over te kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu xp op mijn pc en op laptop staat vista.

maar waar zou ik dan aanpassingen moeten doorvoeren
 
Hoi,

Download ATF-cleaner en laat het z'n werk doen (doe dat elke week ....)
Download Mbam en laat het z'n werk doen.
Download Superantispyware en laat het z'n werk doen.

Bekijk bijlage controle ongein.pdf
Zorg dat je defragmenteert.
 
Fixed, lag blijkbaar aan mijn nvidia netwerkkaart heb er nieuwe ingestopt en nu krijg ik 40mb download dus das niet verkeerd xD waar ik eerst 3mb kreeg xD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan