Film zonder NL subs Gedownloade Subs toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb een film zonder NL Subs die heb dus van internet gedownload.
als bestandstype staat er "Bestand". (kan het openen met kladblok)
hoe kan ik deze in de film inporteren gaat dit met ConvertXtoDVD 4 en zoja hoe doe ik dit
 
volgens onderstaand filmpje zou het moeten lukken:
[video=youtube;I2pq7GY9bgc]http://www.youtube.com/watch?v=I2pq7GY9bgc[/video]
 
werkt niet
de film heeft deze naam For.Your.Consideration.2006.720p.HDTV.DD5.1.x264-DON

de Subs: For Your Consideration ( Dutch - Hollands )

subs heeft ook niet het goede bestandstype
 
staan ze in dezelfde map? voor dezelfde naam: verander naam film in For Your consideration ( dutch -Hollands) (dezelfde naam als ondertitel of andersom) als het gewoon helemaal niet werkt, kan je formatfactory als tussenstap gebruiken.
 
ik heb dat programma gedownload de film en subs er ingezet
als de film klaar is krijg ik bij het bericht Fail to decode.

moet ik de extencie van de sub file niet eerst veranderen en zoja hoe doe ik dat
 
Zomaar de extensie wijzigen is "link"... (werkt niet altijd... of zelfs meestal niet)
Heb je het programma "Subtitle Workshop"? (zoniet, hier gratis te downloaden: http://www.urusoft.net/download.php?id=sw)
Laad de subs in dit programma en kies daarna "opslaan als" .srt

Het is sowieso een handig programma om de los gedownloade subs te synchroniseren als deze niet lekker lopen...
 
ErpCity heeft gelijk, zomaar wijzigen is geen goed plan tenzij je weet wat je doet.

goed dat je de ondertitel hier hebt geplaatst en ik heb goed nieuws voor je
de ondertitel is al srt alleen heeft ie om de één of andere vreemde reden geen extensie.
je dus gewoon kiezen voor naam wijzigen en dan .srt er achter zetten.

-- windows en windows programma's kunnen niet omgaan met bestanden waar geen extensie achter staat, ze weten dan gewoon niet wat het is of wat er mee moet --

je schrijft trouwens niet wat de extensie van de film is, of heb je hier ook geen extensie achter staan??
open een map >> extra >> map opties >> tabblad weergave >> extensies voor bekende bestandstypen verbergen
hier het vinkje weg halen
 
ok ik heb de extensie gewijzigd (de film heeft als extensie mkv)
heb uitgetest met Convertxtodvd en ja de NL subs staan er nu in.
Maar het volgende probleem is ze lopen niet synchroon.
en dus de vraag hoe fix ik dit
 
Synchroniseren moet gebeuren vóórdat je de film door Convertx jaagt...

Hiervoor kun je Subtitle Workshop gebruiken.

Om een ondertitel te synchroniseren volg je eenvoudig deze stappen:

(belangrijk is dat zowel de film als het ondertitelbestand in dezelfde map staan en EXACT dezelfde naam hebben, behalve de extensie vanzelfsprekend)

Klik op het menu Bestand en kies voor Laad ondertitel.
Selecteer het bestand waarin de ondertiteling is opgeslagen en kies voor Openen. Subtitle Workshop opent dan automatisch meteen het filmbestand.

Boven in het venster van Subtitle Workshop zie je nu de film, onderin de teksten van de ondertiteling. Druk op de afspeelknop en controleer of de ondertitels op het juiste moment worden getoond.

Als de ondertiteling niet synchroon loopt, kun je dit op een aantal manieren corrigeren.
De eenvoudigste manier is door de film te starten en te wachten tot de eerste gesproken woorden klinken. Zet de film dan op pauze en klik op de knop Markeer als eerste sync punt (Ctrl + 1). Ga vervolgens naar de laatst gesproken tekst aan het eind van de film met de scrollbar en selecteer in het tekstvenster de laatste regel van de ondertitels klik op Markeer als laatste sync punt (Ctrl + 2).
Er zal nu een pop-up venster verschijnen. Klik op Ja om de ondertiteling te synchroniseren. Ga naar Bestand, kies voor Sluiten. Het programma vraagt of de wijzigingen moeten worden doorgevoerd, klik op Ja. Open via Bestand, Laad Ondertitel het bestand opnieuw en controleer of de ondertiteling synchroon loopt en breng anders eventueel nog een wijziging aan op bovenstaande manier...
 
ik doe alles precies zoals beschreven als ik klaar ben en de subs weer inlaad krijg ik in het begin de tekst van waar ik de subs heb gedownload en dan verders niks meer.
het venster waarin de film te zien moet zijn blijft trouwens zwart
 
ik heb nieuwe subs gedownload en nu lukt het wel het is bijna perfect

alleen krijg ik in Subtitle Workshop geen beeld alleen geluid en dat valt af en toe weg dat is wel lastig voor de rest is het ok

in ieder geval weer een hartelijke dank voor de perfecte hulp :thumb:
 
Geeft Subtitle Workshop een foutmelding (codec missing)? Probeer eens met de download van een codecpack waarin een recente versie van FFDSHOW zit...
 
Geeft Subtitle Workshop een foutmelding (codec missing)? Probeer eens met de download van een codecpack waarin een recente versie van FFDSHOW zit...

nee geen foutmelding als het geluid stop als ik dan wat met het schuifje op en neer ga begint het weer.

kun je me vertellen waar dat codec pack te DL is. ik heb er nu Shark007 Codex voor Win Media Player op staan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan