Geluid nivo niet gelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul 119

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2010
Berichten
76
Hoi.

ik heb een probleem dat wanneer ik muziek draai met name voor langere tijd >10min dat muziek steeds zachter gaat dan weer harder en zo steeds ook klinkt het dan regelmatig alsof de zanger/zangeres op de laatste adem bezig is.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om uit te vinden welk compnent dit veroorzaakt en hoe ik dit oplos.

component beschrijving:

Software: Windows media player 12
hardware pc: PCI Express Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio
hardware receiver: Sony STR-DG520
Speakers: JBL SCS145.5BK (5.1)
De kabels lopen via de glasvezel in/uitgang.

ik hoop dat iemand dit herkent of weet waar ik moet gaan zoeken.
 
Dat is vrij lastig te zeggen. ik heb nog een headset(logitech G35 ingesteld op 5.1 digital ) aangesloten op mijn pc en die geeft er geen last van maar heb geen andere speakers aangesloten gehad op mijn receiver. Reden: wanneer ik de receiver op mijn onboard audio(analoog) van mijn pc aansluit en stel hem in op de input (2.1). doet hij het ook normaal maar dan gebruikt hij alleen 2 speakers en subwoofer. ook wanneer ik een dvd afspeel werk het ook gewoon (dolby digital via de optical poort) werkt hij ook prima. het is echt alleen wanneer mijn pc digital 2.1 muziek uitzend en mijn receiver op 5.1stereo staat. Ook alleen wanneer ik de optical poort gebruik. dit is nodig i.v.m sommige spellen die ik speel supporten alleen EAX format supporten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan