dane-elec So Speaky HDMI+

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzthefox

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Berichten
137
ik heb een dane-elec so speaky HDMI+ 1TB
als ik een tv-reeks en daarna de ondertitels opneem kan ik die perfect afspelen op mijn computer
wanneer ik deze met mijn harde schijf op de t.v wil afspelen heb ik geen ondertitels
alle hulp is van harte welkom,indien mogelijk zo'n simpel (duiddelijk)mogelijke uitleg want ik ben echt een leek en ken er dan ook bijna niets van
ik zal de uitleg waarschijnlijk afdrukken om zo niets te missen

ik hoop dat ik mijn bericht op de goede plaats gezet heb ?

A.U.B help me

:thumb::):eek:

alvast vele dankjes
 
Laatst bewerkt:
Beste Fritz,

ik heb zelf ook een tv serie op de Dane Elec staan. Hier was geen ondertiteling bij, deze heb ik apart kunnen vinden. Vervolgens heb ik elke aflevering apart in een mapje gezet met het .srt bestand . Zorg ervoor dat het .srt bestand exact dezelfde naam heeft en dan zal de Dane Elec als het goed is de aflevering afspelen met de ondertiteling.

Groetjes Chuigonzales
 
sorry,zoals ik al zei,ik ben echt een leek en snap niet wat je bedoeld
kun je (indien mogeljk )een soort tekening of zoiets erbij verzenden (of een soort voorbeeld)
sorry voor de last
 
Hmm oke geen probleem. We doen het gewoon stap voor stap. Als je een aflevering bekijkt op je computer, staat er een dan een los bestandje bij die de ondertiteling verzorgd of start je de aflevering en kan je dan gewoon een ondertiteling kiezen?
 
ik kan dadelijk de ondertitels aflezen
heb al eens de ondertitels apart gedownload en eens de serie met de ondertitels erbij

:eek::eek::eek:
 
dane-elec So Speaky HDMI+ondertitels

heb intussen nog eens een afl. gedownload met ondertiteling en 1 afl. met aparte ondertiteling en in een aparte map geplaatst
op de computer geen probleem,op t.v geen ondertitels
de episode en ondertitels hebben exact dezelfde naam????

:eek::eek::eek::(:(
 
Ik neem aan dat je de extensies niet hebt aangepast? dus voor de aflevering de .avi/ .mov etc... en voor de ondertiteling .srt.
Als je je Dane Elec opstart en je navigeert naar de desbetreffende aflevering, staat daar dan alleen de aflevering?
 
Overigens kwam ik deze uitleg tegen op de FAQ van de website:

7. Hoe geef ik ondertitels van videobestanden weer?
Controleer of het ondertitelbestand door de multimediaschijf wordt ondersteund.
Als dit zo is, doet u het volgende:

Voor dvd-films


Maak met een pc een map aan met dezelfde naam als de film en kopieer alle bestanden die bij de film horen naar deze map.
Koppel de SO SPEAKY los van de pc en toon het menu van de speler op de tv.
Ga met de cursor naar de map met de film (open de map niet, maar zet alleen de cursor op de map).
Druk vervolgens op de toets DVD PLAY. Alle funties die worden geboden op de DVD zijn the gebruiken via het DVD menu.

Voor divx-films
Zet het ondertitelbestand in dezelfde map als het bijbehorende divx-bestand.
Zet op het tv-scherm de cursor op het ondertitelbestand en druk op de SUB-T toets van de SO SPEAKY afstandsbediening.
U ziet een melding die de selectie bevestigt.
Selecteer vervolgens het bijbehorende videobestand en druk op Enter om dit af te spelen.
 
dane-elec So Speaky HDMI+ondertitels

het bestand is hdtv.xvid-fqm de ondertitels ook
ik veronderstel dat ik de naam van de serie niet mag noemen ?
 
Laten we maar even veronderstellen dat dat idd niet mag.

Noem je film maar even Aflevering 1 en de file van de ondertiteling ook Aflevering 1. Let daarbij op dat je de extensies niet verwijderd mits deze zichtbaar zijn.

Wanneer je de aflevering start, zou het kunnen zijn dat je op je afstandsbediening de subs nog aan moet zetten.
 
dane-elec So Speaky HDMI+ondertitels

heb de 1ste afl. serie S01E01.avi en de ondertiteling S01E01.srt v genoemd
de 2de S01E02.avi en de ondertiteling S01E02.srt
heb eerst op subtitle op mijn afstandsbediening gedrukt
daarna op de afl.
nog steeds geen ondertiteling ????

oh ja als ik op subtitle druk komt er boven op mijn t.v scherm een soort stopteken

:eek::mad::(:(:(
 
Laatst bewerkt:
Zorg ervoor dat je de aflevering en ondertiteling s01e01 in een apart mapje heb staan. Als je de Dane elec hebt aangesloten op je tv dan moet je eigenlijk ook alleen het .avi bestand moeten zien en niet het bestand van de ondertiteling
 
dane-elec So Speaky HDMI+ondertitels

is dat een aparte map per aflevering
of de afleveringen en ondertitels in een aparte map?

:eek::eek::eek:
 
Ja doe maar even een aparte map per aflevering. Dus in map 1 zit S01E01.avi en S01E01.srt. Wanneer je deze map opent als de Dane Elec aangesloten is met de tv dan moet je navigeren naar deze map en moet eigenlijk alleen de .avi zichtbaar zijn.
 
dane-elec So Speaky HDMI+ondertitels

heb 1 afl.met 1 ondertitel in een map geplaatst (s01e01.avi en s01e01.srt)ook met afl. 2 heb ik dit gedaan (in een 2de map)
wanneer ik op t.v deze map open zie ik beide verschijnen
wanneer ik dan op de afl. druk heb ik nog steeds geen ondertiteling
bij afl. 1 lukt het wel als ik eerst op subtitle druk en daarna op de afl.
bij de andere afl. lukt dit niet ?

:confused::(:confused:
 
heb 1 afl.met 1 ondertitel in een map geplaatst (s01e01.avi en s01e01.srt)ook met afl. 2 heb ik dit gedaan (in een 2de map)
wanneer ik op t.v deze map open zie ik beide verschijnen
wanneer ik dan op de afl. druk heb ik nog steeds geen ondertiteling
bij afl. 1 lukt het wel als ik eerst op subtitle druk en daarna op de afl.
bij de andere afl. lukt dit niet ?

:confused::(:confused:

ik begin langzaamaan te denken dat er geen oplossing is??
weet iemand waar ik mijn harde schijf kan updaten
misschien dat dit helpt??
 
beste chuigonzales en fritzthefox

Zoals er wordt beschreven dient het SRT (ondertitels) bestand precies dezelfde naam te hebben als het divx of xvid bestand. Daarnaast dienen deze twee bestanden in de zelfde map te staan.

Daarnaast blijkt het dat sommige SRT een aantal foute karakters hebben aan het begin. Een SRT bestand moet met 1 beginnen.
met een editor (bv Word) van je deze eerste karakters () verwijderen. Daarna doet alles het weer.


Voorbeeld Hawaii.Five-0.2010.S01E19.HDTV.XviD-LOL:

1
00:00:22,143 --> 00:00:26,945
Mama!

2
00:00:27,090 --> 00:00:29,424
Ik kan een kanonskogel nadoen, wil je het zien?
- Natuurlijk?

Suc6;)
 
dane-elec So Speaky HDMI+ondertitels

sorry,deze uitleg gaat ECHT mijn petje te boven :eek::eek::eek:
ik ben echt(maar dan ook echt)een leek op dit gebied:(:confused::(
 
Je gedownloade SRT bestand kan je openen met Kladblok en dan zal je de tekst zien zoals Dorelija beschrijft. Het is inderdaad misschien een idee om hier even naar te kijken. Mocht dit geen oplossing bieden dan heb ik ook geen idee waarom je geen ondertitels zou krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan