bedraad internet valt steeds weg na nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucci

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Berichten
20
Opstelling
PC: Windows 7
Router: Zyxel P-2601HN-F1 (nieuw opgestuurd gekregen van Telfort)
Netwerk: Eminent Homeplug (via stopcontact)
NAS: Synology DS211j

Situatie
Nadat ik een NAS had gekocht, bleek mijn modem van Telfort (Zyxel) geen extra ethernetaansluitingen te hebben. Vandaar dat ik via Telfort een nieuwe heb besteld (kon gratis, omdat ik toevallig mijn contract kon vernieuwen :)) met 4 ethernetpoorten en optie voor draadloos.

Ik heb de oude modem/router 1 op 1 vervangen voor de nieuwe.
Daarna aangesloten met dezelfde kabel, via dezelfde Homeplug en op dezelfde PC met dezelfde instellingen het internet aangeslingerd�

Probleem
In eerste instantie leek het allemaal goed te gaan (behalve dat ik de NAS niet kon benaderen in het begin, maar dat is inherent aan dit probleem denk ik).
Het probleem doet zich voor als ik een x aantal minuten op internet zit (heb het niet geklokt, volgens mij is het vrij random), maar dan is er opeens geen verbinding meer.
Soms is het symbooltje van het netwerk gewoon zoals altijd (een vorkje met een schermpje :)) terwijl er geen internet mogelijk is. Maar meestal staat er een geel driehoekje in, dat aangeeft dat er problemen zijn met de netwerkverbinding.
Op het moment dat ik geen internet heb, kan de laptop van mijn vriendin tegelijkertijd wel draadloos op het internet.

Via ipconfig komen de volgende adressen naar voren:
IPv4-adres: 192.168.1.34
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.254

Wat heb ik al gedaan
- Ik heb de router al meerdere keren (langere tijd) van het stroom gehad.
- Ik heb de standaard windows-probleemoplosser het werk laten doen (klikken op het rode kruisje bij geen verbinding :))
- Een kabel rechtstreeks van de router in mn PC gedrukt. Hiermee heb ik constant internet, urenlang, zonder haperingen.
- Beide Homeplug-adapters een tijdje van het stroom gehaald en een harde reset gedaan.
- Me kapot geergerd :)
Al het bovenstaande heeft niets gehoplpen..

Wie heeft ideeen voor een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Raar probleem.
Blijven de lampjes op de adapters hetzelfde branden als de verbinding wegvalt? Of gaan er lampjes uit?

Wat zie je als je iP config /all doet?
En wat zie je als je dat doet op het moment dat de verbinding is weggevallen?
Is op dat moment de router ook niet bereikmebaar vanuit de pc, of valt alleen internet weg?
Vragen ter verduidelijking, want ik op dit moment geen idee, buiten de dingen die je al gedaan hebt.
Een extra probeersel zou nog kunnen zijn om de xline beveiliging uit te zetten Tenminste als die überhaupt al aanstaat.
Mvg Leo
 
Momenteel geeft hij dus weer het symbooltje weer voor internettoegang, terwijl ik geen pagina’s kan laden. Ik kan ook niet bij de router via de standaard gateway. (dan zegt ie dat de wachttijd is verstreken.) Echt irritant. In netwerkcentrum geeft ie ook geen problemen aan! Geen rood kruis tussen netwerk en internet, maar gewoon een mooie doorlopende streep…
Ipconfig/all geeft drie dns servers, DHCP is ingeschakeld. En twee dingen die ik niet begrijp: ‘Tunnel-adapter voor isatop.home is ontkoppeld’ en ‘Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface is ontkoppeld’.
Maar dat laatste is ook zo als ik rechtstreeks verbonden ben, dus dat zal wel geen verschil maken.
Voor de rest geen verschillen in adressen..
Ik wissel nu steeds tussen rechtstreeks via de router verbonden en internet via de Eminent xLine. Zodat ik wel berichten kan lezen en posten, maar ook de problemen kan opzoeken…

En de lampjes blijven gewoon branden.. Alsof er niets aan de hand is..
En naar mijn idee is er geen beveiliging op de xLine..
 
Een gok gebaseerd op het volgende:
Als ik ga googlen kom ik powerline adpaters tegen die ipv6 ondersteunen.
Mogelijk wordt dat jou adapters niet ondersteund.
Je oude modem ondersteunde het h.w.s niet, de nieuwe mogelijk wel.
De xline adpeters lopen vervolgens vast op een protocol dat ze niet kennen.

Je kunt proberen om de Ipv 6 uit te zetten en te kijken of dat helpt.
Dat doe je door op de netwerk adpater met rechts te klikken en het ipv6 protocol uitte schakelen. Start daarna de pc opnieuw op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan