Avi en Mpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

henschel

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
12
Beste mensen,

Sinds kort heb ik Pinnacle studio 15 en heb daarmee een oude videoband overgezet naar de pc.
Hierbij gebruik ik een AV/DV converter.
Op een vast punt op de videoband stopt het opnemen in Pinnacle, en moet ik een klein stukje overslaan. Daarna komt deel 2.
Nu heb ik de film helemaal bewerkt en voorzien van een menu met 4 keuzes.
Na 4 pogingen om hiervan een dvd te branden, werkt bij alle gebrande dvd's menukeuze 4 niet.

Na veel piekeren en nazoeken blijkt dat van die ene videoband er 1 mpeg en 1 Avi-bestand is gemaakt(?) Het viel niet zo snel op, want het is een zichtbare thumbnail, echter met de aanduiding filmfragment en videofragment.
Ik kan het nergens terugvinden, maar is het onmogelijk om op 1 dvd zowel een Mpeg als een Avi bestand te branden?

Alvast bedankt,

Hans
 
Neen, zo gaat dat niet. Je maakt een videoDVD. Dat heeft een bepaalde structuur, een VIDEO_TS en AUDIO_TS gedeelte en daarin weer bepaalde bestanden (IFO, BUP,VOB) en die hebben MPEG2 code.

Je kan wel losse MPEG 1 of 2 bestanden als databestand branden, naast AVI-bestanden (en allerlei andere bestanden) Mijn oude DVDspeler onder de TV speelt dergelijke losse MPG's gewoon af maar AVI's niet. Er zijn echter moderne DVD-spelers die naast MPG ook AVI-bestanden afspelen.
 
Dat heeft dan meer met de dvdspeler te maken waar het op wordt afgespeeld.
Op de pc zal deze het waarschijnlijk wel doen.

Ik werk niet met dit soort programma's, maar het lijkt me duidelijk dat pinnacle hierin in de fout gegaan is, of dat je zelf iets verkeerd hebt ingesteld.

Heb je alle 4 de originele gedigitaliseerde opnames nog?
Je kan die mpg dan converteren naar avi met bijv. formatfactory erbij wel rekening mee houdend dat de specificatie na het omzetten gelijk is als de andere 3 avi's.
Anders kan je alsnog tegen het zelfde probleem aanlopen.

Succes
 
Minal en Jackall bedankt voor jullie supersnelle reactie.
Ik ben zeer tevreden over Help-mij.nl, want ik heb al heel wat antwoorden op mijn hard- en software problemen op jullie forum gevonden.

De genoemde bestanden worden door Pinnacle zo gemaakt middels het importeren vanaf de videorecorder/band.
Hierbij heb ik nog niets bewerkt of gebrand.
Vanaf 2003 werk ik met Pinnacle en heb zo al tientallen videobanden op mijn pc bewerkt.
Wat het vreemde is aan dit gebeuren, is dat de video-opname, op exact dezelfde plek, uit zichzelf stopt, ik de band een stukje moet doorspoelen en daarna verder ga met het importeren.
Daarna heb ik dan 2 bestanden over die Mpeg, resp. Avi zijn, zonder dat ik ook maar iets gewijzigd heb.
Zowel op mijn nieuwe pc als mijn blu-ray/dvd speler die aangesloten is op de tv heb ik hetzelfde probleem.
Zoals Jackall al aangeeft, ga ik het Mpeg bestand converteren naar een Avi bestand.

Nogmaals hartelijk dank.
 
Succes, we horen wel of het heeft geholpen.

Ps. zou je in het vervolg de enkele quotes in een bericht achterwege laten.
Dit behoudt het overzicht in de topic.
Jackall
 
heb wel eens software gezien waar de opname tijd beperkt was tot x minuten
zelf in te stellen trouwens
een tweede verklaring voor het stoppen met opnemen; zit er een slecht stuk in de band ??

als je er uiteindelijk een echte dvd van wil maken heeft het omzetten naar avi niet zo veel zin trouwens
 
Turn, bedankt voor het meedenken.
Het stoppen van de band wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een slecht stuk in de band, maar dat is optisch helaas niet te zien.
Pinnacle is mijn favoriete bewerkingsprogramma, maar sinds een paar maanden heb ik ook Sony Vegas, was al aardig op dreef hiermee, toen de Pinnacle upgrade van 14 naar 15 uitkwam.
Kortom, ik heb de videoband nogmaals met Vegas opgenomen, stopte de videorecorder op hetzelfde punt, heb de film bewerkt en probeer nu te leren om er een menu aan te verbinden.
Zoals bekend is Vegas moeilijker te leren, maar oefening baart kunst en zodra me dit gelukt is, meldt ik de resultaten.

Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan