TS mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Kan iemand mij vertellen waarom de AUDIO_TS map altijd leeg is en
alleen de VIDEO_TS map bestanden bevat?
Hoor graag en groeten Peter.
 
Duidelijke reden weet ik niet, maar de audio zit al in de vob bestanden verwerkt.
Alleen kom je vaak bij audio dvd's wel iets tegen in die map.
 
Dit heb ik kunnen vinden op het net maar of je daar nu wat aan hebt vraag ik me af,maar wel leuk om te lezen:d

Ik weet dat het niet meebranden van de AUDIO_TS map onder andere problemen geeft op de Sony DVP-NS300; niet op de daarna verschenen DVP-NS305. Ik heb ze allebei mogen gebruiken (De DVP-NS300 als leentoestel). De 305 heeft bijna nergens problemen mee; de 300 heeft bijvoorbeeld ook problemen met heel veel kopieën die niet op een RW schijf staan.
De AUDIO_TS map is bij DVD-Video inderdaad leeg, maar oudere DVD-spelers willen dat alle DVD's precies volgens de normen zijn geschreven. De DVP-NS300 is daar heel notoir in: kopieën spelen alleen af als ze bit-by-bit worden gemaakt, anders niet.

De AUDIO_TS map wordt bij DVD-Audio gebruikt op ongeveer dezelfde manier als de VIDEO_TS map bij DVD-Video. In de AUDIO_TS map staan dan de volgende bestanden (bij 1 titel):

AUDIO_TS.AOB
AUDIO_TS.IFO
AUDIO_TS.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.AOB
VTS_01_x.AOB
(de laatste heeft meer parts naarmate de titel groter is; telkens met een hoger eindcijfer)

Het werkt dus op ongeveer dezelfde manier. DVD Audio kwam rond 2000 op de markt en om ervoor te zorgen dat bestaande (DVD-Video) spelers de DVD-A disks konden afspelen, is ervoor gekozen om DVD-Audio disks óók Video-data te laten bevatten (dus de bekende VIDEO_TS structuur). Vermoedelijk is dit ook de reden dat de organisatie achter de DVD standaard ervoor heeft gekozen de map AUDIO_TS aan te houden op Video disks. Nieuwere spelers malen er overigens niet echt om als die map wordt weggelaten, maar de meeste DVD Authoring Software zal deze desondanks meebranden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan