netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
heb een speedtouch kpn modem/router w716 v5 pc boven en laptop beneden alles werkt correct. nu heb ik een asus usb stickje boven in de pc gedaan om draadloos te gaan (zit nu vaste ethernetkabel aan) drivers correct erin (app.beheer) maar krijg nu steeds de mededeling ip adres verkrijgen en dan vind ie het niet moet ik de netwerkbeheerder raadplegen.
wie kan me op weg helpen ben bang dat ik me kpn gegevens verlies als ik het modem reset moet ik weer kpn gaan bellen voor de juiste instellingen of kan dit ook worden verholpen zonder reset ?
 
Hee niet je modem resetten hoor! Je moet eens kijken naar de dhcp instelling - moet op automatisch staan. Dan deelt de router een ip adres uit voor elk aangesloten apparaat.
Kijk ook of er nieuwe uitgedeeld mogen worden, soms staat dat op disabled, mag er alleen aan bekende apparaten een ip gegeven worden.
En check of draadloos (wifi) aan staat. Als je geen wifi had staat dat wel eens standaard uit...

Uiteraard moeten beide - router en usb stick - in het zelfde ip-bereik zitten.
 
Laatst bewerkt:
Voor je modem instellingen moet je inloggen op de modem.
Dan kun je daartussen zoeken naar de juiste.
 
bij tc/ip instellingen (xp) staat dhcp ingeschakelt en aut. ip adres verwijzen staat aan
zag dat bij modem instellingen de kanalen op handmatig (kanaal 6) staat en niet aut. heeft dit er iets mee te maken. ok moet ik het ip adres invullen bij eigenschappen van de asus stick ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan