Speedtouch 850 als router gebruiken achter Ziggo kabelmodem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerdircks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Berichten
2
Ik had nog een Speedtouch 850 ADSL modem/router liggen, die ik destijds cadeau heb gekregen van KPN. Ik wil deze als (draadloze) router gebruiken: aansluiten op een kabelmodem van (destijds nog) @Home, om zo draadloos internet te verkrijgen voor mijn labtop. Enige tijd geleden heb ik heel simpel de netwerkkabel van het modem op één van de LAN poorten van de Speedtouch, een draadloze verbinding gemaakt met de Speedtouch, modem opnieuw opgestart en het werkte; ik had draadloos internet op mijn labtop.

Laatst ging het echter mis. Ik had de stekkerdoos, waarop zowel het modem als de Speedtouch op aangesloten zitten, uitgetrokken en even later weer ingestoken. Sindsdien krijg ik geen verbinding meer met internet via de Speedtouch. Ik krijg wel verbinding tussen de labtop en de Speedtouch (zowel draadloos als met kabel). Het modem heeft verbinding met internet; internet werkt wel als ik de labtop met de kabel direct op het modem aansluit.

Na wat googlen ben ik er achter gekomen, dat één dan de LAN poorten van de Speedtouch moet worden veranderd in een WAN poort, waar vervolgens het modem op moet worden aangesloten. Dit lijkt echter niet te lukken met de software van de Speedtouch 580. De laatste softwareversie (4.2.7) staat erop.

Vraag 1: Hoe kan het dat het eerst wel werkte en nu opeens niet meer.
Vraag 2: Hoe kan ik bij de Speedtouch 580 een LAN poort omzetten naar een WAN poort?
Vraag 3: Nog meer suggesties?

Alvast bedankt,
Roger
 
De meest simpele oorzaak zou kunnen zijn dat tegelijk het modem, én de router opnieuw zijn aangezet.
Haal van beide nog een keer de stroom.
Zet na enige tijd éérst de modem aan en wacht even tot die volledig is opgestart.
En pas hierna de router aanzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan