Sneller internet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Berichten
791
Hallo

Ik zit met het volgende probleem.

Ik (mijn ouders) hebben bij de telekom austria een internet en telefonie abbonnement met een snelheid van 8MBit/s. Dat abbonnement hebben we 2x. Een keer privé en een voor de gasten.

Nou is het alleen zo, dat ik maar een maximale snelheid van 5,35MBit/s haal wat duidelijk veel te wijnig is.
Waaraan zou dat kunnen liggen? Kan het zijn dat onze telefoonkabel niet meer aankan of hebben zij de boel gewoon flink naar beneden geschroefd.

We kunnen bij UPC een goedkoper abbonnement nemen met 30MBit/s maar de vraag is dan natuurlijk of dat wel zinvol is.

En blijkbaar is de snelheid ook van de locatie afhankelijk!? Ik heb een test gedaan bij UPC en toen werden er 3 paketten aangeboden, van 8, 16, en 30 MBit/s.

Alvast bedankt!
Luck
 
Is dit een ADSL-aansluiting (via telefoon)? Dan is je snelheid afhankelijk van de afstand tot de centrale. Bij een kabelaansluiting heb je hier geen last van. Ikzelf heb een 60 Mb kabel bij UPC. Speedtest geeft ook altijd ca. 60 Mb. Natuurlijk ben je altijd nog afhankelijk van de uploadsnelheid van 'de andere kant'. Ik heb ook wel eens gedownload met een snelheid van 56 Mb. Bij nieuwsgroepen altijd 30 Mb.
 
Klopt het dat ik kan opmaken dat je ouders een soort hotel hebben? Dan zou ik kiezen voor de 30Mbit verbinding. Ik heb onlangs een oplossing geinstalleerd bij een hotel. Speciaal om gasten internet te geven:

http://www.routershop.nl/products/d...ers-met-ticketprinter.htm?q=G4100&cat=suggest

Mooi printertje erbij, je kunt een tijd instellen, wachtwoordje en login, maar bijvoorbeeld ook bandbreedte. Erg leuke oplossing.
 
ja, mijn ouders hebben een hotel.

De afstand tot de kast waar iedereen in de beurt op aan zit gesloten bedraagt ca. 350 meter.
heb daar voor de rest niet veel verstand van.

ik ga vandaag bellen en vragen waaraan het ligt dat we maar 5,35 Mbit binnenkrijgen.
dan laat ik het nog wel even weten.

Overstappen naar UPC doen we sowieso.

Wat het hele internet gebeuren betreft ben ik wel erg jaloers op al jullie Nederlanders die met zulke snelheden kunnen downloaden :p:p

en die link is idd erg interessant, daar zal ik het met m'n ouders eens over hebben.

Gr. Luck

ps: heb je het nou over 30Megabit of bite bij nieuwsgroepen, dat doe ik namelijk ook.
met wel 650kb/s :shocked:
 
luck7,

Ik heb je bericht van 11:25 verwijderd omdat dit een directe kopie van de daarop volgende 11:28 was. In die van 11:28 had je alleen een aanvulling gedaan bij de kopie.
In het vervolg mag je in je bericht de "bericht aanpassen" link gebruiken om aanvullingen te doen.
 
Sorry. Gaat nog wel eens fout op mobiel
 
Laatst bewerkt:
ok. De kabel moet vervangen worden als we sneller internet willen hebben.
daarna gaan we in ieder geval informeren en we gaan ook over naar UPC. ongeacht of de verbinding sneller wordt of niet.
We hebben alleen een probleem: een goeie rede om het contract te stoppen.
we betalen nu 45€ p.m. + belkosten en bij UPC zou dat maar 25€ p.m. zijn (zonder extra kosten voor bellen) is dat reden genoeg?

bedankt
Luck
 
Als je nog binnen contract zit wordt dat niet gezien als geldige reden voor voortijdige ontbinding van het contract.
 
Een 'goede reden' moet je beschouwen als: overlijden, faillissement, verhuizing naar buitenland, bij iemand intrekken (samenwonen), etc.

Anders zou je je contract af moeten kopen, dwz alle resterende maandbedragen tot aan het einde van looptijd contract in één keer betalen.
 
we hebben 2 8MBit pakketten en ze hebben ons nooit verteld, dat we maar max. 2x 5Mbit binnenkrijgen. Lijkt mij dat ik het contract daarmee wel kan verbreken.
en nog iets. we hebben dus 2x 5MBit. dat betekent dan toch (als beide over de zelfde kabel gaan) dat als ik maar 1 verbinding ZOU hebben, ik dan WEL 10Mbit zou halen (8 vanwege het pakket) of niet??
 
Over het algemeen bieden internet providers hun service aan als "tot XX MB internet", waarals het woordje "tot" hun vrijstelt mocht het geval zo zijn (wat bijna altijd zo is, en tevens dus ook bij jou) dat ze de maximale snelheid niet (kunnen) halen.

Als jij 8MBit hebt bestelt en je krijgt maar 5 binnen, is dat cru maar volstrekt legaal en conform de overeenkomst.
 
Als je twee verbindingen hebt, en dus twee ISRA-punten of wandcontactdozen (twee verschillende punten waar de lijn op binnen komt), houdt dat natuurlijk ook in dat er twee verschillende lijnen zijn. Daarom zou je niet opeens het dubbele krijgen als je slechts op één lijn een hoger pakket aanvraagt.
Bijvoorbeeld: als je op je thuisadres adres ADSL hebt, met een verbinding van 20Mb/s, en je buurman vraagt ook 20Mb/s ADSL aan, dan zal je verbinding niet opeens naar 10Mb/s zakken. Omdat zowel jij als je buurman alle twee jullie eigen lijn hebben.
 
hmm. het is zo:

een leiding loopt vanaf de staat naar ons huis (ca. 200m)
die splitst zich bij de voordeur in zo'n HEEL oud kastje.
1 daarvan gebruiken wij voor onze eigen verbinding en de andere voor onze gasten.

Ik heb onze provider gebeld en gevraag waarom het internet zo langzaam was. Antwoord: De kabel voor het internet van de gasten kan naar 8MBit (stond om de een of andere vage reden maar op 5MBit) en die van ons privé netwerk niet. (Waarom?? die 2 zijn zowat identiek)

Daarmee bedoel ik dus dat er in principe wel 2 verbindingen zijn, maar die zitten dus echt op EEN kabel. (hadden we dan niet net zo goed 2 router aan kunnen pluggen??)
ANyway,
Dan moet de verbinding toch sneller worden als een van die bijden niet meer is aangesloten!?

Ik heb er niet echt veel verstand van maar dat is hoe ik het zie,

Gr. Luck
 
Kan je provider niet beter beantwoorden in deze vragen?

Maar als je ná de splitsing op één lijn wel 8Mbit krijgt, en op je andere lijn slechts 5Mbit, en dit niet kan verhogen, houdt dit waarschijnlijk in dat de bekabeling van je 5Mbit lijn ouder, danwel beschadigd is.

Nogmaals, het is veel voorkomend dat via ADSL de maximale snelheden niet behaald kan worden, omdat deze koperlijnen vrij oud zijn en d.m.v. veel verscheidene redenen niet optimaal werken. Vandaar dat het altijd wordt aangeboden als "tot XX Mb/s".

Als 8 en 5 je maximale snelheden zijn, zal niet niet hoger worden door het afschaffen van één dezer lijnen.

Naar mijn kennis zit je met gebakken peren. De snelheid kan niet hoger, en je provider zal daar geen aansprakelijkheid voor nemen noch dit een reden vinden voor het beëindigen van een contract. Welkom in de wereld van ADSL.
 
ok. dan is het goed :D
Ik heb het inmiddels echt gehad met de Telekom Austria we gaan dus naar UPC. Ik heb UPC ook uitgelegd hoe het zit en gevraag wat de mogelijkheden zijn om een nieuwe Kabel te leveren. (We moeten in de Zomer sowieso tot aan de weg alles openhalen)
Dan moet alleen nog de aansluiting IN Huis vernieuwd worden maar dat is geen probleem.

Het zo trouwens inderdaad goed kunnen dat die kabels beschadigt zijn want het huis is al 100 jaar uit en de leidingen liggen er waarschijnlijk al net zolang is als er telefonen bestaan XD :D

Bedankt allemaal!
Ik laat jullie dan over een paar maanden wel via mn nieuwe SUPERsnelle verbinding wel weten hoe het gelopen is.

Gr. Luck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan