cd naar Mp3

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
waarschijnlijk is deze vraag al vaak gesteld, maar de zoekfunctie werkt niet echt mee.

kan iemand een GRATIS programma om CD naar MP3's om te zetten aanraden? Ik heb audiograbber geprobeerd, maar die blijft alles naar wma omzetten ipv mp3. andere zogenaamde free proggies die ik geprobeerd heb, cd to mp3 bijv. doen het maar half of niet aangezien ze toch niet gratis zijn.
 
Ik ga AVS eens proberen. Media PLayer heb ik niet op de pc staan; gebruik de classic versie.
 
Ik ben nu Avs aan het proberen; het moet gewoon zo simpel mogelijk zijn en dat lijkt Avs te doen. importeren, output bepalen en klaar.
 
Audiograbber werkt prima. Je moet alleen wel de Lame MP3 encoder er nog even bij downloaden en installeren.

Tijs.
 
Mocht je wat meer tijd hebben en/of van goede resultaten houden, dan kan ik ook Exact Audio Copy aanraden (eerder genoemd in post #6). Met dit programma kun je zeer nauwkeurig CD's rippen. Net als bij Audiograbber moet je ook de LAME MP3 Encoder apart downloaden, bijvoorbeeld hier. De LAME encoder is nog steeds in ontwikkeling en geeft goede kwaliteit MP3s.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je wat meer tijd hebben en/of van goede resultaten houden, dan kan ik ook Exact Audio Copy aanraden (eerder genoemd in post #6). Met dit programma kun je zeer nauwkeurig CD's rippen. Net als bij Audiograbber moet je ook de LAME MP3 Encoder apart downloaden, bijvoorbeeld hier. De LAME encoder is nog steeds in ontwikkeling en geeft goede kwaliteit MP3s.

Bij audiograbber heb ik de lahme encoder geinstalleerd; maar hij bleeft toch alles naar wav omzetten. Ik zal de exact audio copy ook eens proberen. ik houd je op de hoogte.
 
Bij audiograbber heb ik de lahme encoder geinstalleerd; maar hij bleeft toch alles naar wav omzetten. Ik zal de exact audio copy ook eens proberen. ik houd je op de hoogte.

Tsja, je moet wel wat instellingen doen in AudioGrabber om MP3 conversie via Lame mogelijk te maken. Vooropgesteld dat je lame_enc.dll in de programmamap van AudioGrabber hebt gekopieerd (dus dat het als 'intern' wordt gezien): Zie bijlage.

PS: Je kunt ook een externe encoder aangeven in dat andere 'tabblad'. Zoals je ziet gebruik ik een oudere versie van Lame dan er nu op het Net ciruleert.

Tijs.
 

Bijlagen

  • audiograbber_lame.JPG
    audiograbber_lame.JPG
    90,6 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan