Gedeelde printer vliegt er steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjigoow

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2007
Berichten
116
Mijn oom en tante hebben een draadloos netwerk, en ze willen via de vaste pc printen met de laptop. Ik moet helaas alleen minimaal eens in de maand langskomen om de printer opnieuw te delen. Weet iemand waarom de printer er steeds uit vliegt? Lokaal werkt hij altijd wel gewoon. Ik heb ook al met printershare geprobeerd te werken, maar hierin zit een gelimiteerd aantal pagina's, dit is daarom ook geen optie. Lokaal kan de laptop de printer ook niet vinden met printershare.

Iemand ideëen?

M.v.g. Gijs Bruggeman
 
Goedenavond,

Kan de printer niet gewoon (draadloos) verbinding maken met de router/modem? Dat is minder omslachtig en de pc hoeft dan ook niet aan te staan, moet er geprint worden...
Dan moet de printer wel een netwerkkaart ingebouwd hebben(hebben tegenwoordig de meeste moderne printers). Er zijn dan 2 mogelijkheden:
-De printer werkt draadloos via de router.
-De printer werkt bedraad (aan de router/modem vast), rechtstreeks met kabel of met adapters via stroomnet.

Zorg in beide gevallen wel voor een statisch ip-adres. Anders neemt de printer steeds een ander ip-adres in. Dan kun je ook blijven instellen...
 
Dank u wel voor uw reactie.

Ik heb dit ook al voorgesteld, maar ze wilden dit niet(qua ruimte vrijwel niet mogenlijk).
Ook zou het niet moeten hoeven. Dat is het voornaamste probleem:
Waarom vliegt het er constant uit? Dit zou niet moeten kunnen.

Binnenkort herinstalleer ik windows, ik hoop dat dit goede resultaten oplevert.

Gijs Bruggeman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan