website niet online

Status
Niet open voor verdere reacties.

buijsloonwerk

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Berichten
7
Hallo,

Ik heb een webstie gemaakt voor de zaak van mijn man met het programma Studio Webdesign. De basis is gelukt, heb hem zelfs kunnen uploaden naar de ftp server. Echter als ik nu de website invoer in de navigatiebalk van IE krijg ik heel de website niet te zien. Als ik inlog op de ftp server staat alles netjes in de www map, en heeft mijn eerste pagina de titel index.html.
Wat doe ik verkeerd want ik kom er niet meer uit op deze manier??

groeten
Lilian
 
Beetje magere informatie.
a. Is de webserver-software (bijv. apache) wel gestart op de webserver?
b. Wat gebeurt er als je /index.hml plakt achter het huidige www-adres?
dus (voorbeeld): http://www.mijnwebsite.nl/index.html

Tijs.
 
Geef de website eens? Verder zou het zo kunnen zijn dat je website in PHP gemaakt is. Heb je geen index.php EN een index.html? Heb je de site wel geupload in de map public.html? Dit kan per hoster verschillen
 
Hallo Tijs,
Wat je precies met opmerking a bedoelt begrijp ik niet helemaal. Hoe krijg ik zoiets gestart op de webserver.
Ik heb zojuist geporbeerd om index.html achter de website te plaatsen en dan gebeurd er nog steeds helemaal niks.
Wat voor info heb je nog meer nodig van me dan kan ik het wat preciezer aan je geven.

@error53
het gaat om www.buijs-loonwerl.nl
Wat houd PHP eigenlijk in.
Ik ben echt een leek op dit gebied.

groeten
lilian
 
ik neem aan dat je een type fout maakt in je aanduiding naar je website ?
of is het echt loonwerl
 
Heb je die domein al geregistreerd?

Zo ja, hoe lang is het geleden?
heb je de DNS records goed ingesteld bij je host?
 
Volgens mij heb je geen domeinnaam aangevraagd of het is nog niet geactiveerd.

De domeinnaam is nog vrij.
 
Ik heb hem aangevraagd bij mijn internetprovider en hij word ook al afgeschreven. Heb alleen net even de papieren gecheckt en het is www.buijsloonwerk.nl
Maar dan nog doet hij niet wat hij moet doen. Welke DNS records zou ik in moeten vullen want volgens mij heb ik dat allemaal al gedaan. Domeinnaam is sinds begin februari geregistreerd.
 
Het lijkt er toch echt op dat de webhoster een foutje heeft gemaakt. Wellicht is je webspace wel al beschikbaar, maar de webnaam nog net. Heb je gegevens gekregen van je webhoster (NIET je wachtwoorden neerzetten :)). Dus ipv www.buijsloonwerk.nl een Ip adres waar je je site op kunbt bereiken?
 
@error53
Ik heb een mail gekregen met de inloggegevens voor de ftp server en om bij de persoonlijke pagina´s te komen. Een IP adres heb ik niet gekregen of die moet bij de persoonlijke domein gegevens staan.
 
Staat er een map "public_html" op de server?
Je site en de bestanden moeten daar naar worden ge-upload.
 
@error53
ja dat moet wel gaan lukken. En dan zou hij moeten werken???? Maar waarom hebben ze bij de hoster dan gezegd dat ik alles moest uploaden naar de www map??? Die weten het zelf dan ook niet blijkt wel. Hahahaha
 
@error53
ja dat moet wel gaan lukken. En dan zou hij moeten werken???? Maar waarom hebben ze bij de hoster dan gezegd dat ik alles moest uploaden naar de www map??? Die weten het zelf dan ook niet blijkt wel. Hahahaha

Ja dan moet het werken. De reden dat de hoster daar niks van zegt is omdat ze ervan uitgaan dat je weet hoe het werkt. Ze hebben vast wel handleidinge op hun site staan over hoe het moet en wat verwacht je voor 40 euro per jaar (betaal ik dan :))Ik vraag me ook af hoe je iets kunt verdienen aan het hosten van sites maar goed.

Als het niet lukt, dan zien we je hier wel weer terug :) :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan