Snelheid Netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipflipsen

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2001
Berichten
221
Hoi,

Ik heb internet van Ziggo. Ik heb een alles-in-een extra abonnement van 80Mbits Download en 10Mbits upload.

Nu word binnenkort de Download snelheid verhoogt van 80 naar 120 Mbits.
Ik had een vraagje, en toen vertelde een mdewerker van Ziggo mij, dat de snelheid van mijn netwerkkaart nog stond ingesteld op 100. Ik zou die moeten instellen op 1000, anders zou ik die downloadsnelheid van 120 nooit halen.

Kan ik dat zelf doen, en zo ja, hoe doe je dat dan.
Of moet ik een nieuwe netwerkkaart kopen.

mvg, Flip
 
De vraag is eerder of je netwerkkaart wel 1 Gbit (= 1000 Mbit) aan kan...
EN dan zit je ook nog met de kabels... voor boven de 100 Mbit moet je minimaal cat5e kabels hebben...
 
De vraag is eerder of je netwerkkaart wel 1 Gbit (= 1000 Mbit) aan kan...
EN dan zit je ook nog met de kabels... voor boven de 100 Mbit moet je minimaal cat5e kabels hebben...

Dat over 1Gbit is waar, dat over kabels niet. Ik blaas 1Gbit over Cat5 zelfs. Ik zal absoluut geen gigabit halen daarmee, maar zeker boven de 120Mbit die de TS wil.
 
Oke,

Ik begrijp jullie antwoord, maar dan is de vraag van mij: Hoe kom ik te weten of mijn netwerkkaart die 1GB aan kan.

Kan ik dat dan ergens instellen.

Als het niet mogelijk is, zal ik een andere netwerkkaart moeten aanschaffen.
 
Wat is het merk en type netwerkkaart of als deze onboard zit welk merk en type moederbord heb je?
 
Ik heb bij mijn hoofdcomputer intussen gevonden, dat ik een netwerkkaart heb, met een

size : 100MB/s
capacity: 100MB/s

Dus dat word een nieuwe netwerkkaart.

Eerst even afwachten hoe het met die nieuwe snelheid werkt. Wordt tussen april en september ingevoerd.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan