Deel geluiden zomaar weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

muisje58

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Berichten
14
Heel vreemd en tot zover nu was na te gaan, ook herstelpunt al gedaan, zijn in bekende pc (XPpro_nl) ineens deel van geluiden verdwenen:rolleyes:
Enige wat ervoor gedaan is: alle windows-updates (via aangepast optie, ook optioneel en hardware) bij laten werken en beetje opruimen via CCleaner, pc is goed beveiligd en legale software :)

Heb gekeken bij :
-apparaatbeheer (alles lijkt oke)
-volumeregeling (niets gedempt of veranderd)
(wel hier iets vreemds net ontdekt: onder 'hoofdvolume' stond steeds Realtek HD audio output ingesteld.Maar "springt" na sluiten nu steeds vanzelf naar: Nvidea HDMI audio WAVE.....)
-gezocht op OS partitie C naar *.wav (op naam en in mappen) en geen enkele gevonden!
- Logboeken doorgekeken en ook niet vreemds gevonden.

Ook afspelen van bv youtube muziek, eigen MP3's lukken niet, meerdere mediaplayers geprobeerd en willen ook niet, maar rare is dat dat (gebruik ik niet zo veel) WEL msn geluiden gewoon werken:shocked:

Wel lastig zo en zeer STILLE boel hier:confused:

Hier alles wat in pc zit omtrent media enz ;)

Audio Apparaat : Nvidia MCP72XE/MCP72P/MCP78U/MCP78S High Definition Audio
Audio Afspelen : Realtek HD Audio output
Audio Afspelen : NVIDIA HDMI Audio Wave
Audio Afspelen : Microsoft-geluidstoewijzing
Audio Opnemen : Realtek HD Audio Input
Audio Opnemen : PC Camera
MIDI Output : Microsoft GS Wavetable-software
MIDI Output : Microsoft MIDI-mapper
Mixer Apparaat : Realtek HD Audio output
Mixer Apparaat : NVIDIA HDMI Audio Wave
Mixer Apparaat : Realtek HD Audio Input
Mixer Apparaat : PC Camera
Apparaat multimedia : AVIVideo
Apparaat multimedia : CDAudio
Apparaat multimedia : Sequencer
Apparaat multimedia : WaveAudio
Apparaat multimedia : MPEGVideo
 
Laatst bewerkt:
probeer anders de nvidia geluidskaart uit te schakelen let op! niet alles van nvidia want anders heb je geen beeld meer !
 
probeer anders de nvidia geluidskaart uit te schakelen let op! niet alles van nvidia want anders heb je geen beeld meer !

Ook dat had ik al gedaan:)
Beeld uiteraard niet, is net ff TE onhandig hahaha.

Maar wat absurd is?
Zonder nog trucs of doorzoeken en iets veranderen , was na paar uur WEL deel geluiden terug!:shocked:

Nu wel weer gewoon midi, mp3, wma etc, maar nu nog geen WAV grr :evil:

Als ik via config.scherm naar audio ga/geluiden en dan per onderdeel in Windows (zoals nu dus melding/geluid bij nwe emailberichten) een keuze maak, standaard of uit die reeks WAV's een eigen geluidje selecteer, deze als voorbeeld ff 'test' hoor ik WEL juiste geluidje!

Sounds verlopen nu weer zoals eerder via Realtek HD Audio output...
Ik mis nu de logica van waarom nu dan alleen via de email geen geluiden, en rest werkt wel normaal?:rolleyes:
 
Is er niemand hier die intussen nog suggesties, oorzaken of tips heeft om ALLEEN mijn emailgeluiden weer te kunnen horen?;)

Echt ik snap niet, dat via de 'voorbeelden' optie in deel audio, de geselecteerde sounds/wavs het allemaal gewoon doen (rest geluiden via pc dus ook volkomen normaal) maar in OE6 geen geluidjes meer binnenkomen....:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan