Windowsmediaplayer speelt geen AVI's en wmv's af !?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
387
Mijn Windowsmediaplayer speelt niet rechtstreeks video's af (avi's en wmv's).
Als ik via Windows Internet Explorer op een link klik om een avi of wmv bestand af te spelen dan opent Mediaplayer zich niet maar wordt eerst geheel gedownload en dan pas wordt de video getoond in Windowsmediaplayer.
Ik wil graag dat Windows Mediaplayer een avi of wmv direct toont (streamen)!
Op mijn andere PC werkt dit wel! Is dit een of andere instelling in mediaplayer of in Windows Internet Explorer?
 
Ik moet me wel héél sterk vergissen dat wat jij wilt niet gaat. Oftewel: Zoals het nu gaat is de 'normale' manier. Streamen zijn andere protocollen voor, die dan ook vanuit de webserver moeten worden aangeboden.

Tijs.
 
Teettweet,
Bedankt voor de reactie

dnties,
Sorry, laat dat streamen maar weg, gelijk afspelen bedoel ik zonder eerst geheel te downloaden!!!
 
Tweettweet,

Ik heb het codecpack geinstalleerd.
Maar de o.a. de avi's en wmv's worden nog steeds eerst geheel gedownload en niet direct afgespeeld in de Windowsmediaplayer!
 
Het zijn gewoon 'bestanden' (net zoals afbeeldingen etc.), dus die moeten eerst gedownload worden voordat jouw computer (of webbrowser of mediaplayer etc.) er wat mee kan.

Het gaat niet werken zoals jij wilt als de audio/video niet gestreamd wordt vanuit de bezochte webserver.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Jawel, want op de andere computer van mij doet dit het wel!!!!
Het gaat bij mij om bewegende beelden, audio zal ook wel niet functioneren denk ik.
Het lijkt me een instelling in de browser of Windows mediaplayer, op de computer waar het wel werkt klik ik op de link en meteen opent mediaplayer zich en speelt af, ondertussen wordt de rest van het bestand binnengehaald zodat de film gewoon doorloopt!
 
Laatst bewerkt:
Als ik ervan uit mag gaan dat het geen illegale content is, geef eens een link naar zoiets?
Vermeld ook even of je Internet Explorer of Firefox of ... gebruikt hebt vanaf de pc waar het wel werkt.

Tijs.
 
dnties,
Sorry dat ik zo laat reageer maar er is iets tussengekomen.
Ik gebruik Internet Explorer, het is geen illegaal content.
Dit is o.a. een link: http://tesla.liketelevision.com/liketelevision/vip/premium.php?theme=guide
Klik op de link van Super Man.

De mediaplayer moet dus openen (niet embedded in een webpagina maar opstarten vanuit de PC).
Voorheen deed deze het wel maar nu moet ik eerst de film downloaden i.p.v. dat de film direct opent in de Windows Mediaplayer.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij moet die .MPG ook gewoon gedownload worden.
Je link illustreert dus helaas niet wat je bedoelde. [Wellicht is de webpagina veranderd ondertussen.]

Tijs.
 
Nou bij mij niet!!!
Dan heb je hetzelfde euvel!!!!
Heb 't net nog geprobeerd op een andere PC en de mpg wordt netjes gelijk afgespeeld op de PC in Windows mediaplayer! ! ? ?
 
Laatst bewerkt:
Hij speelt 'm ook wel af, maar hij download 'm eerst.

PS: Bij mij speelt hij hem af in de embedded Quicktime player.

Tijs.
 
Nou...., ik heb geen Quicktime Player (wil ik ook niet) je hebt de extensie mpg gekoppeld aan Quicktime als je deze connectie verbreekt wat doet de mpg dan?
 
Ook thuis even geprobeerd: Wordt eerst gedownload, niet gestreamd.

Wellicht is het zo dat op de pc 'waar het lukte' het .mpg bestand al in de cache ("Tijdelijke Internetbestanden") van Internet Explorer stond. Verwijder daar eens alle Tijdelijke Internetbestanden en kijk nog een keer.

Tijs.
 
Even getest, met IE speelt hij hem wel af zonder te downloaden. Zelf gebruik ik Firefox en hier werkt het niet.
 
dnties,

Bedankt voor de reactie. Het cache geheugen heeft hier niets mee te maken want als ik een andere film wil bekijken dan doet ie het ook niet, heb het cache geheuge ook al een keer opgeschoond.
Zoals eerder gezegd jij hebt hetzelfde euvel als ik, zie ook de reactie van Paranoid waar het ook functioneerd zoals op de andere PC van mij.
Dus ik vermoed dat er ergens een instelling moet worden aangepast maar waar en wat?
 
Rechtstreeks vanuit Media Player werkt het op de door jou gewenste manier op mijn computer, dus als ik daar het .WMV bestand als URL opgeef, dan wordt alvast begonnen met afspelen vóórdat het hele bestand binnen is. [Is in mijn ogen geen streaming, maar gewoon tijdens het downloaden alvast beginnen met afspelen.]

Probeer dat eens uit op de 'probleem-pc'. Niet dat ik dan meteen een oplossing heb, maar het maakt het beeld wel completer wat wel en niet werkt.

Tijs.
 
Ja bedankt dnties, met de url kopiëren naar Windows mediaplayer doet ie 't.
Dit is een optie, nu nog de oplossing dat als ik op de link klik dat de media player zich opent en af gaat spelen.
 
Daarvoor heeft de browser natuurlijk een plugin nodig. Zoek bij add-ons naar een plugin met de naam van de speler die je voor de video's gebruiken wilt. Hoe add-ons heten bij Explorer weet ik niet. Ik gebruik Firefox. Bij mijn add-ons heb ik plugins voor Windows Mediaspeler, Realplayer, Shockwave, Silverlight en Quicktime. Wil je een film handmatig downloaden dan is het misschien ook leuk om te weten dat je het deel dat je al gedownload hebt af kunt spelen met KMPlayer (gratis). Hiervoor geldt trouwens wel dat het af te spelen en al gedownloade deel niet steeds groter wordt. Om te blijven kijken moet je tijdig de film weer even opnieuw starten.
 
Bedankt voor de reactie Alfred 2,

Add-ons, maar dan anders genaamd voor Explorer? Als ik op een link klikte opende zich altijd apart de Windows Mediaplayer met direct vertoon van de film!!!
Het heeft altijd gefunctioneerd maar plotseling niet meer, op mijn andere PC functioneerd dit wel..... zonder op beide PC's ooit een plugin gedownload te hebben!!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan