Syntax-error bij aanroep van php include

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triton

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Berichten
5
In de module stond:
</style>
<script type="text/javascript">

var menu1=new Array()
menu1[0]='<a href="gymclub.php">Gymclub</a>'
menu1[1]='<a href="Computerhoek.php">Computerhoek</a>'

var disappeardelay=250 //menu disappear speed onMouseout (in miliseconds)
var horizontaloffset=2 //horizontal offset of menu from default location. (0-5 is a good value)


Ik heb het schuine deel in een include-file gezet en nu staat er dus:

</style>
<script type="text/javascript">
<?php include("menukeuzes.php"); ?>

Bij een preview in Frontpage krijg ik een syntax-error met code 0 en de volgende URL:
file:///C:/Users/Robbert/AppData/Local/Microsoft/Windows/Temporary%20Internet%20Files/FrontPageTempDir/pvw6A.htm

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen? In IE werkt het allemaal wel gewoon, maar zonder fouten is wel zo netjes en je weet nooit waar het toe leidt.

bvd
 
Tjoep! - In het algemeen: FrontPage is niet te vertrouwen (vroeger al slecht, en nu geheel verouderd), en een preview van FrontPage al helemaal niet. :eek:

In het bijzonder: ik denk dat de FP-preview gewoon geen php aankan en daarom een foutmelding geeft. Php is een serverside-script en dat kan je niet lokaal laten draaien (tenzij je lokaal een eigen webserver met php hebt ingericht).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Dank voor je reactie.
Dat php alleen bij de internetprovider werkt was me bekend. Ik gebruik meer php en vóór deze declaratie had ik geen foutmeldingen.
Ik heb me erbij neergelegd dat de fout lokaal op Frontpage verschijnt. Op IE werkt het wel gewoon dus die melding neem ik elke keer, als ik een preview op Frontpage doe, maar voor lief. Testen van php moet toch on line dus in feite is de preview meer een ingeslopen automatisme.

Dank je.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht het opgelost te hebben, 2 regels omdraaien:

</style>
<?php include("menukeuzes.php"); ?>
<script type="text/javascript">

Maar dat gaat alleen goed in Frontpage, geen foutmelding.
In IE echter niet dus ik blijf maar bij mij eerdere opmerking dat ik de foutmelding in de preview in Frontpage voor lief neem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan