asus o!play kan gedeelde mappen niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjampie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2011
Berichten
3
Hi, mijn asus o!play ziet mijn pc wel maar als deze open vraagt hij om een netgebruikers id en een wachtwoord. op mijn pc heb ik windows 7 home premiuim. Hiervoor had ik een pc met xp erop en toen werkte alles perfect. De fire wall instellingen heb ik precies zo gedaan als op de xp. Wie weet raad?
 
ik heb dezelfde klacht, en daarnaast ook dat hd content niet vertoond word, enkel geluid maar geen beeld/ wie o wie heeft hier een oplossing voor.
 
is er al een oplossing gevonden want ik heb hetzelfde probleem
hij ziet wel het netwerk
//homegroup (om maar een voorbeeld te geven)
maar wat ik ook probeer met inloggen naar het netwerk vanaf de
asus krijg elke keer

Login Fail
 
nee er is nog steeds geen oplossing gevonden voor dit probleem...heb zel een 1 tb 2,5 externe hd gekocht....
 
mogelijke oplossing

bij mij zat de fout in live essentials van msn verwijderdd en alles doet het.

er zijn meer wegen die naar rome leiden, en om alles met msn te doen als hij alles blokkeerd wat je wilt doen is ook niet fijn.

de software die met de o!play meegeleverd wordt is niet zo verschrikkelijk fijn en die moet je ook gefoceerd afsluiten wil je verder kunnen gaan, maar eenmaal alle mappen gedeeld die je wilt delen werkt alles perfect.

Mijn config ziet er zo uit

1 experiabox kpn
2 vaste pc's (win7)
1 WII (met wifi aangesloten op experia)
1 asus o!play (via Wifi aangesloten, door 1 of andere dubieuze reden kan ik geen derde aansluiting gebruiken op de experiabox voor de o!play aan te sluiten via lan. ga ik nog wel uitdokteren.

via de wifi de o!play verbinding laten maken met de experia. (daarna ziet hij de thuisgroep van het netwerk(peetantje, zo heet die bij ons)
Kon toen niet meer inloggen.
Daarna msn live essentials compleet verwijderd.
Als hij om een wachtwoord vraagd, gebruik ik gewoon mijn Master Admin wachtwoord en ik kan alle mappen in op de Schijven.

Oke dit is niet ideaal, maar ik ga dit later wel goed veranderden zodat hij alleen in de desbetreffende mappen kan kijken, waar ik films,foto's en dergelijke heb staan zonder dat hij bijvoorbeeld de map Program files kan zien staan.

P.S.
Als je gaat zoeken in
MAP-Netwerk, zoek dan verder in MY-SHORTCUT'S anders moet je elke keer weer opnieuw je inlog gegevens invullen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan