Windows Verkenner standaardmap veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Siesz52

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Berichten
16
Hoe kan ik, wanneer ik de Verkenner aanzet, de map waar ie steeds naartoe gaat (de 'standaardmap') veranderen?
 
Hoi,
Standaard map van de Windows Verkenner wijzigen
Via de knop Deze computer (onderdeel van het startmenu) wordt de Windows Verkenner geopend, standaard in de map Deze computer. Hoewel deze opstartlocatie best nuttig kan zijn, is het niet altijd de meest praktische opstartmap. Gelukkig is het mogelijk een snelkoppeling naar een voorkeursmap aan het startmenu toe te voegen. Open hiervoor de Windows Verkenner (tevens bereikbaar via Alle Programma's, Bureau-accessoires), blader naar de betreffende voorkeursmap, klik daar met rechts op en kies voor Kopiëren naar, Bureaublad (snelkoppeling maken). Klik vervolgens met rechts op de zojuist aangemaakte snelkoppeling en kies voor Eigenschappen. De weergave van de Windows Verkenner kan via de opdrachtregel bij Doel worden aangepast, zo laat de opdracht "%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, D:\" de Windows Verkenner bijvoorbeeld in de root van de D:-schijf uitkomen (tip: kies bij Uitvoeren voor Gemaximaliseerd zodat de Windows Verkenner bij het openen standaard het gehele scherm gebruikt). Nadat de naam van de snelkoppeling is gewijzigd, kan deze naar het startmenu worden gesleept.
Bron: SchoonePC
 
Kopiëren naar...

Hoi,

Zeer bedankt, ik ben erin geslaagd de Verkenner mijn favoriete map te laten openen via het bureaublad. Echter, niet op de manier die jij adviseerde.

Als ik namelijk met mijn muis op mijn favoriete map ga staan en de rechtermuisknop indruk, krijg ik wel het normale rolmenu te zien, maar als ik vervolgens ga kijken bij "Kopiëren naar…" staan in het daarbij horende rolmenuutje niet de opties Bureaublad of Startmenu. Ik kan dus op deze manier niets aan het Startmenu toevoegen.

Wat volgens mij op zich al vreemd is. Het "Kopiëren naar…" geeft op geen enkele locatie de optie "aan menu Start vastmaken." Weet jij misschien hoe dat komt en/of hoe ik dat zou kunnen herstellen?

Ik zit overigens niet achter mijn eigen computer (want die is tiptop in orde). Ik logeer voor een tijdje (paar maanden) elders en zit achter een oude computer van iemand anders - die ik wat aan het fatsoeneren ben.

In ieder geval zeer bedankt.

Frank.
 
Hoi,
met Tweak UI (gratis) powertool van MS kun je wel het een en ander aanpassen. Maar er zijn nog tig andere progs waar dat mee kan.
 
mij te ingewikkeld

Jouw oplossing is mij te ingewikkeld. Dat (gratis) Tweak UI is voor mij te gevaarlijk want ik weet niet wat ik doe. Toch bedankt voor de moeite.
 
Geeft niet hoor, toch succes verder. Je zou een herstelpunt kunnen maken en toch het e.e.a. eens uitproberen. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan