Win7 SP1 eror

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kawaknaller

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
180
Voordat ik dit post heb ik eerst het e.e.a. gelezen hier op het forum maar kan mijn melding e/o oplossing niet vinden.

Vandaag (net 10 mins geleden) heb ik SP1 voor Win7 (64bit) laten lopen en bij de eerste reboot komt er te staan:
Fout C0190003 bij toepassen van updatewerking 595 van 111247 (utsaa...)
en daar blijft de computer op staan en verder gebeurt er niks meer.:confused:

Ik heb hem al via de herstel procedure laten lopen en het kan niet automatisch opgelost worden volgens de tool. In de log op het scherm (waar al die details van de testen staan) staat er bijna onderaan systeem kan niet opstarten wegens een patch
Nu kan ik Win7 zo (her)installeren maar als het ff niet nodig is liever niet natuurlijk.

Iemand een tip?:thumb:
 
Mogelijke oplossing is om het SP1 niet automatisch te alten installeren, maar dat zelf, met de hand, te doen.
Download SP1 http://windows-7-sp1.nl.malavida.com/d7940-gratis-downloaden-windows op de harde schijf en voer deze uit. Houdt rekening met een uurtje werk. Ook denk ik dat het aan te raden is om de al geinstalleerde SP1 eerst te verwijderen via de software uninstall procedure en voor het moment de automatische updates uit te zetten. daarna wel weer automatische updates aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip(s) maar zoals ik al schreef, hij blijft "hangen" op die melding en start dus niet door.
 

Dat is niet zo best. Overigens las ik hier http://social.technet.microsoft.com.../thread/468eacd1-6f09-4aea-9d0a-4596ba5b126c/ dat bij anderen die deze fout ook hadden er verschillende windows modulen corrupt bleken te zijn. Klinkt allemaal niet best. Als het XP was zou ik adviseren om met de installatie CD het herstel console te starten en dan chkdsk /r uit te voeren, maar ik weet niet of dat met een Windows 7 installatie CD ook zo werkt.
 
chkdsk /f had ik al via de repair console geprobeerd. EN hij gaf inderdaad verkeerde entries en had alles gerepareerd maar de update blijft kennelijk dwars liggen.

Ik leg de dvd erin van Win7 en herinstalleer het wel.


<<Update>> Ik heb de pc een tijdje uitgelaten....nu start hij en begint de update....het blijft raar gaan soms. Hopen dattie erdoor komt nu.
<<Update 2>> Pc start nu gewoon door...scheelt toch weer installeren. Toch maar weer eens een herstelpunt aanmaken
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat dat is opgelost. was het waarschijnlijk toch de update van SP1 waar de PC nog steeds op stond te malen? Als de update handmatig wordt uitgevoerd duurt namelijk wel een uur en dan staat ie per het herstarten ook nog eens zo'n 10 minuten te kauwen. Eigenlijk is het wat onverantwoord van Microsoft om zo'n gigantische update automatisch proberen te doen, want dat verwacht toch niemand dat een update zo veel tijd vraagt. Op zijn minst zou Microsoft bij zo'n update met grote letters op het scherm moeten zeggen dat de PC voor het komende uur ff niet gebruikt mag worden en dat ie even zijn ding nu moet doen.
 
Nou hij was eignelijk zeer snel kaar, binnen een minuutje of 5. Zo stondtie nog op 400 van de 111000 entries zo stond hij al op die 111k, echt wel snel dus.

Bij het windows scherm zelf duurde het nog een minuutje of 2 a 3 denk ik. Maar nu is het gelukkig weer okidokie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan